تحریم تجاری سنگاپور علیه کره شمالی

سنگاپور با قطع روابط تجاری با کره شمالی به جمع تحریم‌کنندگان این کشور پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز دات کام؛ سنگاپور یکی از شرکای تجاری مهم کره شمالی محسوب می‌شود که در راستای عمل به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، تصمیم به قطع روابط تجاری با این کشور گرفت.

این اقدام دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا به موجب تحریم‌های اقتصادی کره شمالی، تعدادی از شرکت‌ها و اشخاص را، که دو مورد آنها در سنگاپور فعالیت داشتند، به دلیل ارتباط تجاری با پیونگ یانگ در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

اداره گمرک سنگاپور روز پنجشنبه بخشنامه‌ای را برای بازرگانان و فعالان تجاری این کشور ارسال کرد که در آن ادامه هرگونه تبادل اقتصادی با کره شمالی منع و برای متخلفین مجازات در نظر گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: سنگاپور انتقال تجاری تمام کالا‌ها را به کره شمالی و از این کشور به سنگاپور ممنوع اعلام می‌کند. همچنین صادرات و واردات دیگر کالا‌های غیرتجاری میان سنگاپور و کره شمالی نیز از فهرست تحریم‌های سازمان ملل تبعیت خواهد کرد.

برای نقض کنندگان این تحریم نیز مجازات‌هایی از قبیل: جریمه نقدی، زندان و یا هر دو مورد در نظر گرفته می‌شود.

پس از انجام ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی علیه این کشور صادر کرد و بر حجم تحریم‌های اقتصادی پیونگ یانگ افزود.

پیش از سنگاپور، فیلیپین به عنوان یکی دیگر از مهمترین شرکای تجاری کره شمالی، این کشور را مورد تحریم قرار داده بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار