اجرای طرح‌های عمرانی در ۱۲ بقاع متبرکه شهرستان آمل

رییس اداره اوقاف وامورخیریه آمل گفت: طرح‌های عمرانی در ۱۲ بقاع متبرکه شهرستان آمل در حال اجرا است.  

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام بهرامی رییس اداره اوقاف وامورخیریه آمل به اجرای طرح‌های عمرانی در ۱۲ بقاع متبرکه شهرستان آمل با مساحت ۱۷ هزار مترمربع در سال جاری درحال اجراست، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال از محل نذورات مردمی و مشارکت خیران صرف این طرح‌ها شده است.

وی افزود: امسال در بخش قرآنی ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، فرهنگی و قرآنی در ۳۰ بقعه ۲ میلیارد ریال، مدیریتی بقاع متبرکه برای ۳۰ بقعه ۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.

رییس اداره اوقاف وامورخیریه آمل به وجود هزار و ۲۶۸ موقوفه، اعم از مساجد، تکایا، دارالقرآن، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها در سطح این شهرستان اشاره کرد وگفت: امسال برای حفظ عین موقوفات اعم از ثبتی و حقوقی بیش از یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال، کمک به سقاخانه و تکایا ۵۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، حوزه علمیه یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال و کمک به مساجد ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام بهرامی، تعداد ثبت وقفی امسال در شهرستان آمل را تاکنون ۳ فقره بیان کرد وافزود: تاکنون ۳۲ موقوفه ثبت سامانه شده و ۳۲۶ فقره اسناد اجاره تنظیمی و ۱۴۱۳ فقره اسناد تجدیدی انتقالی شناسایی و به ثبت رسیده است.

وی از اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای طرح جامع آستانه مبارکه امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح جامع بقاع متبرکه مازندران خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، گفت: سازمان اوقاف کشور در قالب تسهیلات در روز‌های گذشته حدود ۲ میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل کاشی کاری، ونمای داخل حرم مطهر جذب شده و بقیه تسهیلات نیز به تدریج اختصاص داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهرامی افزود: در سال‌های گذشته نیز در دو مرحله در مجموع حدود ۶ میلیارد ریال درقالب تسهیلات از محل سازمان اوقاف وامورخیریه کشور برای اجرای طرح جامع آستان مبارکه امامزاده عبداله (ع) آمل جذب واقساط آن نیز پرداخت شد.

وی به وجود حدود ۲۸۰ باب زائرسرا و سوئیت در آستانه مبارکه امامزاده عبداله آمل اشاره کرد وگفت، که مرمت ۳۰ زائرسرا در حاشیه حرم مطهر آغاز شده وبیش از ۸۰ باب دیگر نیز به تدریج نوسازی وبازسازی خواهد شد.

انتهای پیام/آ
اجرای طرح‌های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.