کمک های ارسالی مردم به زلزله زدگان بیش از میزان نیاز است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اعلام کرد: چادر، آب و مواد غذایی بیش از اندازه نیاز در مناطق زلزله زده وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا امیریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه روز جمعه اظهار کرد: نزدیک به 300 هزار تخته پتو، چادر و موکت تا صبح امروز در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: پس از وقوع زلزله یکشنبه شب تا صبح جمعه، 55 هزار تخته چادر، بیش از 44 هزار قطعه موکت و 200 هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده استان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه ادامه داد: افزون بر این کمک ها، مقدار زیادی نایلون برای پوشاندن چادرها و دیگر وسایل گرمایشی مانند چراغ خوراک پزی از روز پنجشنبه در میان آسیب دیدگان زمین لرزه پخش شده است و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

امیریان افزود: 10 فروند بالگرد نیز که در اختیار جمعیت هلال احمر استان گذاشته شده است در این مدت مشغول امداد رسانی و توزیع کمک ها میان افراد زلزله زده بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان این که نگرانی ما هم اکنون فاسد شدن موادغذایی ارسالی به مناطق زلزله زده است، یادآوری کرد: در این مدت بسیاری از مردم خود پای کار آمدند و با حضور در این مناطق به پخش اقلام مختلف غذایی میان افراد حادثه دیده اقدام کردند.

وی در ادامه با قدردانی از نوع دوستی مردم در ارسال کمک و همچنین حضور در منطقه برای یاری رسانی آسیب دیدگان، گفت: از امروز به بعد به صورت جدی نیازمند مدیریت در توزیع اقلام کمکی هستیم.

مدیرعامل عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ادامه از اختصاص سرسرای امام خمینی (ره) کرمانشاه برای نگهداری محموله های کمکی به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: به علت اینکه اکنون مازاد بر آنچه که نیاز است کمک های ارسالی از سراسر کشور دریافت شده است با هماهنگی استانداری و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، این محل برای نگهداری مواد غذایی و اقلام ارسالی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این مکان بر اساس نیازسنجی، محموله های کمکی بسته بندی و به مناطق زلزله زده ارسال می شود تا از بی نظمی و هدر رفتن کمک ها جلوگیری شود.

امیریان همچنین از بسته بندی مواد غذایی برای استفاده ماهانه افراد زلزله زده خبر داد و گفت: پس از پایان کمک های روزانه و اسکان موقت افراد، این بسته ها که نیاز یک ماه آنان را مرتفع می کند، توزیع خواهد شد.

وی در پایان، پتو، لباس های گرم و وسایل گرمایشی را مهمترین اولویت های کمک به افراد زلزله زده عنوان و تاکید کرد: به یقین کمک های نقدی برای خریداری و تامین وسایل مورد نیاز آسیب دیدگان مورد نیاز و درخواست است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب - 21 آبان - به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این حادثه طبیعی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

در این حادثه 436 نفر جان خود را از دست دادند و 10 هزار 203 نیز زخمی شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

ارسال کمک بیش از حد نیاز در مناطق زلزله زده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
با تشکر ازتمام مردم ایران ....
یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
باتشکر به تمام هموطنان از اینکه به زلزله زدگان کمک میکنند