استاندار آذربایجان شرقی ظرفیت‌ های گردشگری و معدنی شهرستان اهر را فرصت خوبی برای اشتغال جوانان دانست.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری اهر برای اشتغالزاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی ،در نشست شورای اداری اهر افزود : باید با شناسایی روستاهای هدف گردشگری، ضمن جذب گردشگر و اشتغال‌زایی، در معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و هنر منطقه بکوشیم.


وی، مشارکت بخش خصوصی را برای راه‌اندازی مجموعه‌های گردشگری ضروری دانست و گفت : با تقویت امکانات رفاهی و تفریحی می‌توان شاهد تحول در جذب گردشگر بود.


استاندار با اشاره به وجود معادن غنی طلا و مس در شهرستان اهر گفت: با توسعه این معادن بخش بزرگی از مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده این شهرستان حل خواهد شد.


وی همچنین بر ضرورت اتمام بزرگراه اهر - تبریز، انجام مطالعه طرح راه آهن، پیگیری حل مشکل سدهای ایثار و کچری چای و آب شرب روستائی شهرستان اهر تاکید کرد.


خدابخش با اشاره به تخصیص وام 6 درصدی به منظور اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری خاطرنشان کرد : این تسهیلات برای حل مشکل بیکاری در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر ، روستاها و مناطق عشایری به جوانان جویای کار اختصاص می یابد.


وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه ها که علیه سرمایه گذاران شکایت می کنند، اعلام کرد: از امروز هیچ دستگاهی حق ندارد علیه هیچ سرمایه گذاری شکایت کند.


استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات، مردمی کردن اقتصاد و استانداردسازی از ویژگی های بارز اقتصاد مقاومتی است که باید برای تحقق آن کوشید.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز آغاز عملیات اجرایی سد کچری رود و سد ایثار را از سوی وزارت نیرو خواستار شد و افزود: با وجود پایان مطالعات این دو سد تاکنون هیچ اقدامی برای احداث آنها انجام نشده است.


عبدالهی همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان 30 روستای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می کنند حل این مشکل را تا قبل از شروع فصل سرما خواستارشد.


وی با انتقاد از توقف روند عملیات اجرای معدن طلای زگلیگ اهر، تسریع در اجرای عملیاتی این طرح را برای اشتغالزایی ضروری دانست.

انتهای پیام/خ

تخصیص وام 6 درصدی به منظور اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری شهرستان اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار