غیر استاندارد بودن نیمی از مدارس غیر انتفاعی آذربایجان شرقی

رییس اداره مدارس غیر انتفاعی گفت: از ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه غیر انتفاعی در آذربایجان شرقی تنها ۵۰ درصد مقاوم و استاندارد است.

غیر استاندارد بودن نیمی از مدارس غیر انتفاعی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رهبر زاده رییس اداره مدارس غیر انتفاعی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در نشست شورای آموزش و پرورش ملکان با اشاره به غیر استاندارد بودن ساختمان نیمی از مدارس غیر انتفاعی آذربایجان شرقی اعلام گفت: علاوه بر این موضوع ، بیشتر مدارس غیر انتفاعی استان استیجاری است .

وی افزود: بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مدارس غیر انتفاعی استان تحصیل می کنند و امسال نیز ۵۰۰ مدرسه غیر دولتی مجوز تاسیس گرفته اند.

رییس اداره مدارس غیر انتفاعی گفت: به منظور توجه به استاندارد و مقاوم سازی این مدارس از این پس مدارس غیر دولتی با نظارت نظام مهندسی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان احداث می شود.

فرماندار ملکان نیز گفت: یکی از اماکنی که باید در مواقع بحرانی و حوادث مامن مناسب برای مردم باشد مدارس است اما مشاهده می شود که واحدهای آموزشی آسیب پذیر تر از سایر مکان ها هستند .

محمد خانی افزود : از جمله اماکنی که در زلزله اخیر آسیب دیدند ۲ مدرسه در روستا های سرملو و شیرین کند این شهرستان بود.

حجت الاسلام حافظ زمانی امام جمعه ملکان هم گفت: متاسفانه به مدارس غیر دولتی از لحاظ در آمد زایی و همچنین کم کردن بار مالی از آموزش و پرورش نگاه می شود.


وی افزود: بیشتر مدارس غیر انتفاعی برای سکونت ساخته شده و جنبه عمومی ندارد و تعداد افراد محدود می توانند از آن استفاده کنند.

حمید نیکجو مدیر آموزش و پرورش ملکان نیز گفت : خیران امسال ۲۰ باب مدرسه را با ۸۰ کلاس درس در مناطق محروم این شهرستان با بیش از ۷۰میلیارد ریال اعتبار احداث می کنند.

انتهای پیام/خ

بیشتر مدارس غیر انتفاعی آذربایجان شرقی استیجاری است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.