ملکشاهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان طی این هفته در کمیسیون حقوقی پایان می‌یابد

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان این هفته در کمیسیون به پایان می‌رسد.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بررسی‌ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته سه نفره به پایان رسیده است، گفت: بعد از رفع نواقص این لایحه در شش جلسه این کمیته، در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته و تا ماده 20 هم تصویب شده است.

نماینده مردم کوهدشت با بیان اینکه این لایحه طی این هفته هم در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: با وجود لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان می‌توان تا حدودی به حل مشکلات این حوزه امیدوار بود اگرچه هیچ قانونی کامل نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی با اشاره به اینکه این لایحه تلاش می‌کند تا از حقوق کودکان و نوجوانان در موارد خاص حمایت کند، تصریح کرد:‌ در صورت بهره‌کشی، آزار و اذیت یا خطرات قریب‌الوقوع برای کودکان و نوجوانان می‌توان بر اساس این قانون با والدین و سرپرستان آنها برخورد کرد.

ملکشاهی در واکنش به گزارش یکی از رسانه‌ها در هفته گذشته مبنی بر بهره‌کشی و آزار و اذیت پدر خانواده از کودکان هم گفت: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نحوه برخورد پیش‌بینی شده و برای آن ضمانت‌های اجرایی قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با به تصویب رسیدن این لایحه در صحن علنی مجلس مشکلات حوزه کودکان و نوجوانان تا حدودی مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار