با چالش استفاده از فضای مجازی بدون آگاهی چه کنیم؟

صدا و سیما با ساخت برنامه‌های آموزشی به منظور رهایی از چالش استفاده بدون آگاهی از اینترنت نقش موثری دارد.

با چالش استفاده از فضای مجازی بدون آگاهی چه کنیم؟افسانه شرفی کارشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: در سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی که در زمینه از استفاده از فضای مجازی صورت گرفته این امکان را برای تمامی مردم ایجاد کرده که به راحتی وارد این فضا شوند.

وی تصریح کرد: هیچ پیچیدگی تکنیکی برای ورود به این فضا وجود ندارد بنابراین همه می‌توانند به راحتی آنچه را که در این فضا قرار داده شده را دریافت کنند.

این کارشناس درباره ممنوعیت نوجوانان برای استفاده از اینترنت گفت: در دوره کنونی اصلا نمی‌توان محدودیت استفاده از اینترنت و فضای مجازی را برای نوجوانان ایجاد کرد ولی می‌توانیم آموزش چگونگی استفاده از آن را فراهم کنیم.

شرفی با تاکید بر اینکه آموزش درست تعیین‌کننده و تاثیرگذار است، گفت: اگر تا به امروز در آگاهی نوجوانان برای استفاده از اینترنت موفق نبوده‌ایم به دلیل آن است که آموزش درستی به‌ آنها نداده‌ایم و تنها شعار آموزش و فرهنگ‌سازی را مطرح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همایش‌های فرهنگ‌سازی در صورت هم‌سو بودن با نگاه نوجوانان موثر است، گفت: همایش‌هایی با عنوان فرهنگ‌سازی استفاده مطلوب از اینترنت و فضای مجازی بیشتر برای رفع تکلیف است البته تاثیر‌گذاری‌ آن در صورتی که  از دریچه نگاه نوجوانان برنامه‌ریزی شود بی‌تردید تاثیر آن غیرقابل انکار است.

شرفی درباره نقش آموزش و پرورش گفت: به دلیل آنکه نوجوانان از مربیان مدرسه تاثیر بیشتری می‌گیرند، بنابراین مربیان مدرسه در زمینه هدایت صحیح آنها در بهره‌گیری درست از اینترنت نقش تعیین‌کننده‌ای دارند در حقیقت به دلیل تاثیر گرفتن نوجوانان از مسئولان مدرسه این افراد در هدایت نوجوانان مسئول هستند و بخشی از وظیفه مهم آنها نیز همین موضوع است.

وی همچنین به برنامه‌های آموزشی صدا و سیما نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی صدا و سیما در قالب انیمیشن‌هایی با دیالوگ‌های روزمره نوجوانان می‌توانند در رهایی از چالش هجوم به اینترنت بدون آگاهی موثر باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار