جراحی پسر 4 ساله با سری شبیه به بالون+عکس

پسری چهار ساله با نوعی ناهنجاری ژنتیکی که باعث شده سری پف کرده همچون بالون داشته باشد، بالاخره پس از کمکهای خیرانه مردم، تحت عمل جراحی مغز قرارخواهد گرفت تا از مرگ حتمی رهایی یابد.

کمک نیکوکاران برای جراحی پسر ۴ ساله با سری شبیه به بالونبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این پسر بچه چهار ساله به نام کینگ ایسایی مازا، اهل فیلیپین، به دلیل ابتلا به نوعی ناهنجاری مادرزادی که منجر به تورم شدید سرش مانند بالونی بزرگ شده است، زندگی چهار ساله خود را از زمان تولد در رختخواب گذرانده است.

او به دلیل تجمع مایع در جمجمه اش دچار هیدروسفالی است. این بیماری سبب آسیب شدید و دایمی مغز، تاری دید، تحرک و راه رفتن سخت و ناتوانی ذهنی در او شده است و در صورت عدم پیگیری های درمانی به مرگ می انجامد.

امروزه تعداد بسیاری از نوزادان با هیدروسفالی مادرزادی متولد می شوند که سبب بروز آسیبهای مغزی فراوانی در آنها می شود. عوارض طولانی مدت این بیماری عبارتند از ناتوانی در یادگیری، نقص تکلم و مشکلات گفتاری، کمبود حافظه، کم توجهی و عدم تمرکز، مشکل در مهارتهای ساختاری، مشکلات بینایی مانند لوچی، چپ چشمی و تضعیف بینایی و صرع.

دلایل ابتلا به هیدروسفالی هنوز کاملا شناخته نشده است. اما تصور می شود که هیدروسفالی که در بدو تولد بروز می یابد، می تواند در نتیجه یک آسیب مغزی باشد که مایع مغزی-نخاعی را محدود می کند. هیدروسفالی که می تواند هم در بزرگسالان و هم در کودکان به وجود آید، اغلب به علت یک بیماری یا آسیب مغزی ایجاد می شود و روش درمانی آن نیز معمولا ایجاد یک انشعاب در مغز و قرار دادن مجرای باریکی در آن برای تخلیه مایع اضافی جمع شده در مغز است..

پدر کینگ پس از تولد او خانواده را ترک کرده اما مادرش او را نزد یک پزشک برد، ولی چون پول کافی برای درمان و عمل جراحی پسرش نداشت، شرایط کینگ به دلیل عدم درمان وخیم تر شد، اما یک زن نیکوکار به طور اتفاقی در شهر زادگاهش، پانگاسینان، با کینگ و خانواده اش آشنا شده و شروع به جمع آوری اعانه برای درمان او می کند. اکنون کینگ منتظر انجام عمل جراحی برای بیرون کشیدن آب از مغز و بازگرداندن جمجمه به حالت اولش است. پزشکان طی این عمل جراحی با کار گذاشتن لوله ای در زیر جمجمه، آب و احتمالا عفونت جمع شده در مغز او را خارج می کنند.

کمک نیکوکاران برای جراحی پسر ۴ ساله با سری شبیه به بالون

رایسا، مادر کینگ می گوید: پسرم در ابتدای بستری شدنش در بیمارستان به اندازه کافی قوی نبود که تحت عمل جراحی قرار گیرد و چون خودش نمی توانست شیر بخورد، از طریق لوله ای از بینی با شیر تغذیه شد. تا اینکه وزن گیری کرد و توانایی بدنش بیشتر شد و همچنین برای مداوای زخم بسترهایی که روی سرش ایجاد شده بود،تحت درمان دارویی قرار گرفت، زیرا تا زمانی که این زخمها کاملا خوب نشوند، او نمی تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد.

بیماری کینگ در سه سالگی تشخیص داده شده است و با اینکه او برای ادامه زندگی نیازمند انجام عمل جراحی است، اما پزشکان اصلا از نتیجه عمل و درصد مرگ یا زنده ماندن او مطمئن نیستند.

داستان کینگ بسیار غم انگیز است اما اکنون خانواده اش از اینکه شاید او بتواند زنده بماند و به آرامی بهبودی خود را به دست آورد، خدا را شکر می کنند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

پسری چهار ساله با نوعی ناهنجاری ژنتیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار