سروش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت از باید ابتدا طرح بیمه سلامت را دهک‌بندی می‌کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید از ابتدا برای دریافت هزینه‌های دفترچه بیمه سلامت دهک‌بندی می‌کرد تا خدمات برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان انجام می‌شد.

ئئئابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به کاهش چتر پوششی بیمه سلامت، گفت: اجرای این طرح از ابتدا با این وسعت بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای از مردم اشتباه بود.

وی ادامه داد: طرح بیمه سلامت کار همگانی خوبی بود و تمامی اقشار جامعه از ثروتمندان تا کارگران و دهک‌های پایین جامعه دارای دفترچه بیمه شدند اما باید این طرح تنها برای دهک‌های پایین مانند افرادی که زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد بودند رایگان انجام می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: صاحبان دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی ماهیانه هزینه‌ای را برای درمان و بازنشستگی از حقوق ماهیانه‌شان می‌پردازند که در طرح بیمه سلامت هیچ‌گونه پرداختی ماهیانه‌ای انجام نمی‌شود.

سروش با بیان اینکه دولت باید از ابتدا برای دریافت هزینه‌های دفترچه دهک‌بندی می‌کرد، بیان کرد: مردم در ابتدا با این دفترچه به تمامی مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی مراجعه می‌کردند اما اکنون با کاهش بودجه طرح تحول سلامت دیگر نمی‌توانند به مراکز خصوصی بروند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس تصریح کرد: البته شنیده‌ام می‌توانند با پرداخت ماهی حدود 20 هزار تومان به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی نیز برای درمان مراجعه کنند.

وی ضمن انتقاد به برخی عملکردهای دولت و مجلس مبنی براینکه ابتدا اقدامی را انجام می‌دهند و سپس ناراضی‌تراشی می‌کنند، اظهار کرد: مردم در ابتدا در فکر یارانه یا مسکن مهر نبودند، اما بعد از پرداخت یارانه‌ها یا ساخت مسکن‌های مهر و ایجاد مشکلات فراوان ناراضی‌تراشی کردیم.

سروش تأکید کرد: سیستم غلطی است که دولت‌ها در پیش گرفته‌اند، کشورها برای جذب سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی هزینه‌های بسیاری می‌کنند اما متأسفانه ما با عملکرد نادرست تنها ناراضی‌تراشی می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سروش ، کمیسیون ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
سلامتی برای همه آرزومندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
این طرح خیلی به اقشار مختلف جامعه کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
سلامت برای همه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
طرح خوبی است
آخرین اخبار