نجار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

حمام‌های سیار و وسایل گرمایشی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان/ هیچ جان‌باخته ای در زیر آوار نداریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر پلاستیک، چادر، وسایل و سرویس‌های بهداشتی، حمام‌های سیار  و وسایل گرمایشی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان است.

حمام‌های سیار و وسایل گرمایشی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان/ هیچ جان‌باخته ای در زیر آوار نداریماسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: مردم نوعدوست کشور پس از دریافت پیام مقام معظم رهبری که التیام بخش آلام مردم مناطق زلزله زده بود، سیل امکانات را به مناطق حادثه دیده روانه کردند و در حال حاضر تمام وسایل مورد نیاز از جمله مواد غذایی در منطقه اشباع شده است.

وی افزود: ما از مدیران کل استان‌ها درخواست کردیم تا از ارسال هدایای مردمی به منطقه خودداری و آن‌ها را در انبارها نگهداری کنند و اقلام با توجه به ضرورت و نیاز، به مرور زمان به منطقه  ارسال شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در حال حاضر پلاستیک، چادر، وسایل و سرویس‌های بهداشتی، حمام‌های سیار  و وسایل گرمایشی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان است.

توزیع اقلام ارسالی میان زلزله زدگان استان کرمانشاه

نجار با تاکید بر اینکه اقلام ارسالی در بین زلزله زدگان در حال توزیع است، گفت: زلزله دقیقا در اوج تاریکی شب (ساعت:21:48:16) رخ داد که با شروع زلزله برق تمام منطقه قطع شد و میزان و وسعت حادثه هم مشخص نبود.

وی بیان کرد: به محض اینکه از وقوع زلزله با خبر شدیم، وزیر کشور جلسه ای اضطراری در وزارت کشور تشکیل داد و با بخشدارهای دورترین نقاط منطقه زلزله زده مذاکره کرد تا مشخص شود که ابعاد حادثه به چه میزان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: متاسفانه وسعت حادثه زیاد بود، اما به محض روشن شدن هوا، بالگردهای امدادی از نقاط مختلف کشور به سمت مناطق زلزله زده پرواز کردند.

نجار گفت: اولین اقدام در این گونه حوادث آوار برداری از سطح معابر به منظور دسترسی به محل حادثه است که در ساعات ابتدای وقوع حادثه این کار توسط نیروهای حاضر در منطقه انجام شد و در انجام این کار تمام دستگاه‌ها از جمله ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و غیره  حضور داشتند.

نجار ادامه داد: طی یک روز آواربرداری به منظور دسترسی به حادثه دیدگان انجام شد و با اطمینان می توان گفت که تعداد مجروحان و افرادی که از زیر آوار خارج و به مراکز درمانی منتقل شدند یک کار بسیار بزرگی بود و حدود 7هزار و 817 نفر در این حادثه مجروح شدند که تعدادی از آن‌ها به صورت درمانی و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

حضور بیش از 500 نفر آسیب دیده در مراکز درمانی

وی گفت: در حال حاضر بیش از 500 نفر در مراکز درمانی حضور دارند و بیش از 1500 نفر هم ترخیص شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحرلن در خصوص آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه گفت: براساس آخرین آمارها 436نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند، اما این آمار قطعی نیست و ممکن است آمارها افزایش پیدا کند، اما به این معنی نیست که ما جان‌باخته ای در زیر آوار داریم.

نجار تاکید کرد: ما با اطمینان اعلام می‌کنیم که در حال حاضر هیچ جان‌باخته ای در زیر آوار نداریم و هم تجسس سگ‌های زنده یاب و هم بر اساس اطلاعاتی که از خود مردم به دست آوردیم، می توانیم با اطمینان بگوییم که هیچ کسی در زیر آوار باقی نمانده است.

وی افزود: به دلیل وسعت منطقه و تعداد زیاد روستاها و به دلیل اعتقادات مردم که عقیده دارند باید هر چه سریع تر جان‌باختگان خود را دفن کنند، ممکن است پزشکی قانونی برای تعدادی از متوفیان هنوز جواز دفن صادر نکرده باشد.

دفن 436 جان‌باخته زلزله کرمانشاه با مجوز پزشکی قانونی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در حال حاضر 436 نفر با مجوز پزشکی قانونی دفن شدند.

نجار گفت: با توجه به وسعت حادثه و میزان تخریب زیرساخت‌ها، وزارت نیرو، ارتباطات و نفت اکیپ‌های زیادی به منطقه اعزام کردند و سوخت مایع در منطقه فراهم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خیلی غم انگیز است تعداد زیادی از هموطنانمان در این حادثه جان خود را از دست دادند خدا بیامرزدشون روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
عباس ایزدی فر
۲۳:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
من سرباز اموزشی پادگان باغین هستم وقتی فرماندمون اومد ب بچها گفت 100نفر داوطلب برای اعزام ب کرمانشاه و کمک ب مردم زلزله زده میخوایم خداییش شاید 90 درصد بچها اعلام امادگی کردن جوری بود ک بچها بخاطر اعزام شدن باهم بحث می افتادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
خدا فقط به خانواده های داغدار صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
خدایا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
خدا رو شکر که عزیزان در زیر آوار نجات پیدا کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
هوا خیلی سرد است خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
ان شالله خداوند به این عزیزان هموطنمان کمک کنه تا در این سرمایی که پیش رو است بتوانند طاقت بیاورند
Germany
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
امیدوارم همه ی هموطنمان در پناه خداوند سالم و تندرست باشند
آخرین اخبار