۱۰ ویژگی بارز بسیجیان از دیدگاه امام جمعه رفسنجان

امام جمعه رفسنجان ۱۰ خصوصیت و ویژگی بارز بسیجیان را برشمرد.

۱۰ ویژگی بارز بسیجیان از دیدگاه امام جمعه رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور صبح امروز ۵ آذرماه در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان رفسنجان با برشمردن ۱۰ ویژگی بسیجیان اظهار کرد: معرفت کامل یکی از صفات بارز و برجسته مومنان بسیجی است. ارزش انسان‌ها به معرفت آن‌ها است و هر چه معرفت بالاتر باشد ارزش انسان بیشتر می‌شود.

وی افزود: ویژگی دوم بسیجیان محبت است معرفت موجب محبت می‌شود. محبت کیمیای انسان سازی است و در انسان تحول ایجاد می‌کند. حب خداوند و اولیاء خدا بزرگترین سرمایه بسیجیان به شمار می‌رود.

وی ویژگی سوم بسیجیان را بصیرت دانست و ادامه داد: تعمق و تدبر و بصیرت در دین چراغ راهنمای انسان‌ها است. بصرت در صراط مستقیم همانند قطب نمایی است که جامعه اسلامی را به سمت اهداف بلند و متعالی هدایت می‌کند و در طوفان حوادث روزگار مانع سقوط و انحراف می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نصرت یاری کردن ویژگی دیگر بسیجیان می‌باشد، افزود: موضوع مهم تبلور اندیشه‌ها و آرزو‌ها در صحنه عمل، به عملی کردن اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها است. اگر هزاران اندیشه خوب در ذهن باشد، اما عملیاتی نشود کافی نیست و ارزشی ندارد.

رمضانی پور به فداکاری و وفاداری بسیجیان اشاره و بیان کرد:، چون آرمان‌ها و اهداف بزرگ جاودانه هستند به قدر اهداف باید عزم، اراده، انگیزه، عشق، ایمان، تلاش و مجاهدت باشد. اعتصام به حبل الله نیز از دیگر ویژگی بسیجیان است. قرآن کریم همه ما را به چنگ زدن به ریسمان استوار الهی و صراط مستقیم و تمسک به حبل الله امر می‌کند و این اعتصام دارای مراتب مختلف است.

وی در ادامه برشمردن ویژگی بسیجیان، نیت و انگیزه الهی بسیجیان را یادآور شد و گفت: نیت اساس و ریشه عمل است، عمل بی ریشه مانند درخت بی بن و ثمر است.

امام جمعه رفسنجان صبر و استقامت در راه خدا را نیز از دیگر ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و ابراز کرد: دین ما میدان جهاد و مجاهدت در راه خدا است، میدان فداکاری برای حاکمیت ارزش‌های الهی است و میدان مبارزه با طاغوتیان و عمال آن‌ها است و جز با صبر و استقامت، مجاهدت، برنامه ریزی و تدبیر حکیمانه توفیق چندانی حاصل نمی‌شود.

رمضانی پور تصریح کرد: امروز مدیریت عالی و تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در جهان بشریت زبانزد عام و خاص است و حتی دشمنان به هوشمندی و ذکاوت این مرد بزرگ الهی اذعان و اعتراف و اقرار دارند؛ لذا ما بسیجیان جزو ولایتمداران، ولی فقیه زمان خود هستیم.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر ما امروز به بسیجی بودن، ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب افتخار می‌کنیم روزی جزو بسیجیان حضرت مهدی (عج) خواهیم بود.

رمضانی یادآور شد: اگر مسئولین و کارمندان و کارگران و همه خود را بسیجی بدانند خدمت را یک توفیق می‌دانند و خدمت خالصانه انجام می‌دهند و مسئول و مدیری اگر بسیجی نباشد موفق نخواهد بود.

وی مجاهدت در راه خدا را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان دانست و تصریح کرد: جهاد همه جانبه و فراگیر برای احیای مجد و عظمت اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجیان است، جهاد مایه عزت امت اسلامی است و جهاد همه جانبه در بعد علمی، عملی، اخلاقی و معرفتی امروز ایجاب می‌کند و همین روحیه جهادی در رزمندگان غیور و شجاع مدافع حرم بود که این پیروزی بزرگ را برای عالم اسلام و بشریت رقم زد.

امام جمعه رفسنجان پرهیز از آلودگی‌ها و انحرافات را ویژگی دیگر بسیجیان برشمرد و عنوان کرد: سلامت انسان از انحرافات و پرهیز از گناهان و لغزش‌ها بزرگترین رکن موفقیت او در عرصه‌های فردی و اجتماعی خواهد بود. آلودگی‌ها و انحرافات عامل سقوط انسان است.

انتهای پیام/ز

امام جمعه رفسنجان ۱۰ خصوصیت و ویژگی بارز بسیجیان را برشمرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار