حرم ثامن الائمه (ع) سراسر سیاه پوش شد/آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد+ تصاویر

همزمان با شب شهادت ثامن الحجج، امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع)، بارگاه قدسی آن حضرت سراسر سیاه پوش شد به طوری که تاکنون چنین سیاه پوشی در حرم بی سابقه بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: ۶ هزار متر مربع کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت رضا (ع) در شب شهادت امام رئوف در حرم مطهر نصب شده و بارگاه رضوی سراسر رنگ ماتم و عزا گرفته است.

حرم ثامن الائمه (ع) سراسر سیاه پوش شد+ عکس

سیدخلیل منبتی افزود: سیاه پوشی حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های مذهبی و ایام شهادت ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) از جمله ماه رمضان، ماه محرم و دهه پایانی صفر انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در دهه پایانی صفر امسال حرم مطهر رضوی میزبان ۳۵۰ هزار زائر پیاده و چهار هزار هیات مذهبی است و هر یک از آنان در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت کرده و خادمان بارگاه منور رضوی از آنان پذیرایی می‌کنند.

حرم ثامن الائمه (ع) سراسر سیاه پوش شد/آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد+ تصاویر

وی اظهار کرد: در دهه آخر صفر امسال، ۶۰ ایستگاه پذیرایی توسط خدمتگزاران امام رضا (ع) به صورت خودجوش و با هزینه خود، در تمامی محور‌های منتهی به مشهد در شهرستان‌های قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور دائر و در آن‌ها خدماتی در بخش اسکان، پذیرایی، پزشکی و فنی به خودرو‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: امسال هیات‌های مذهبی و شماری از زائران پیاده از غذای متبرک امام رضا (ع) متنعم می‌شوند.

معاون آستان قدس رضوی گفت: در سه روز آخر صفر پارسال هر روز ۱۰۰ هزار وعده غذایی متبرک در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد توزیع شد و امسال نیز آستان قدس رضوی پیش بینی‌های لازم را برای بهره مندی زائران از این سفره بابرکت کرده است.

آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد

همزمان با شب ۲۸ صفر و سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آیین سنتی خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم سنتی که با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی برگزار شد، بیش از ۶ هزار خدمه رسمی، تشرفی و افتخاری حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور داشتند.

در اجرای این مراسم خادمان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گردآگرد صحن انقلاب اسلامی در صفوف منظم ایستاده و به خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) که توسط یکی از مداحان قرائت شد، گوش سپردند.

حرم ثامن الائمه (ع) سراسر سیاه پوش شد/آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد+ تصاویر

پیش از خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع)، تولیت آستان قدس رضوی با تسلیت سالروز شهادت این امام همام، ولایت پذیری را راه نجات بشریت در جهان معاصر دانست.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: شریعت دارای احکام و آیات و باید‌ها و نباید‌هایی است که همه آن‌ها انسان را به سوی یک هدف سوق می‌دهد.

آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) امسال برای نخستین بار به صورت همزمان در بقاع متبرکه و آستان‌های مطهر سراسر کشور نیز برگزار شد.

ولایت‌پذیری ملت ایران از برکات آموزه‌های امام رضا (ع) است


تولیت آستان قدس رضوی گفت: ولایت‌پذیر ایران از برکات سخنان و آموزه‌های حضرت رضا علیه‌السلام است.

حرم ثامن الائمه (ع) سراسر سیاه پوش شد/آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد+ تصاویر

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.