هادی نژاد خبر داد

کشف 11 تن و 945 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته سوم آبان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف ۱۱ تن و ‏‏۹۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته سوم آبان ماه در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۱۹۴۵ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۹۹۶۸ کیلوگرم بوده است که ۸۳.۵ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۸۰۰ حشیش، ۸۵۱ کیلوگرم هروئین، ‏‏ ۲۲ کیلوگرم شیشه، ۷۶ کیلوگرم پیش‌ساز ‏‏و ۳۰۱ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۶۸ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۶۷۹۱ هزار قرص روان‌گردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد آن با شش هزار عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است، کشف مواد پیش‌ساز مکشوفه نیز در این دوره مربوط به استان تهران بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۵.۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۸۰۴ کیلوگرم مربوط به استان بوشهر است که معادل ۱۵ درصد کشفیات کشور است و استان کرمان با ۱۶۱۰ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۵۸۵ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۹۹ کیلوگرم، هرمزگان ۹۹۶ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۸۳۰ کیلوگرم و یزد با ۷۶۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته اخیر با کاهش چشمگیر نسبت به رقم ۶۳ درصدی هفته قبل به ۳۴.۸ درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است.

معاون دبیرکل ستاد گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۶۴۶۲ نفر بوده که از این تعداد ۵۸۴۰ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۹۰ نفر قاچاقچی، ۲۹۱۸ توزیع کننده و خرده فروش و ۲۷۲۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۳۹ دستگاه خودرو، ۲۹ دستگاه موتور سیکلت، ۲۱ قبضه سلاح و ۷۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

کشف بیش از 11 تن موادمخدر در هفته سوم آبان ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار