کدام بهتر است؛ آیفون 8، 8 پلاس یا آیفون ایکس؟

از بین گوشی های آیفون 8،آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس مناسب ترین را برای خود برگزینید.

=

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شرکت اپل امسال با 3 محصول جدید در حوزه گوشی های هوشمند قدم به بازار رقابت با دیگر کمپانی های مطرح تلفن همراه گذاشته است.اگر شما از طرفداران اپل هستید احتمالا برای انتخاب کردن بین سه تلفن هوشمند این شرکت به راهنمایی نیاز دارید.

اپل امسال آیفون 8،آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس(Iphone X) را معرفی کرد،زمانی که اپل تنها یک مدل گوشی تولید می کرد انتخاب برای کاربران راحت بود چرا که گزینه دیگری نداشتند اما انتخاب بین سه گوشی برای طرفداران اپل شاید به راحتی گذشته نباشد.

آیفون 8 گوشی هوشمند اپل طبق روند قبلی این کمپانی تولید شده است و همه انتظار تولید این گوشی را داشتند.آیفون 8 پلاس نیز منطبق بر روند اپل در 2 مدل قبلی این گوشی یعنی آیفون 6 پلاس و 7 پلاس تولید شده است.

اپل در سال 2017 سه گوشی جدید.آیفون 8 ساده ، آیفون 8 پلاس تا حدودی ارتقا یافته و یک گوشی فانتزی به نام آیفون ایکس را روانه بازار کرد.

 مقایسه بین آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس

شما باید بین سبک طراحی قدیمی تر آیفون که با آن خو گرفته اید و سبک جدید گوشی های این کمپانی یکی را انتخاب کنید.از نظر سخت افزاری هر دو گوشی تا حد زیادی مانند یکدیگر هستند مانند پردازنده یا شارژ بی سیم و با اندکی تفاوت در دوربین های دوگانه جلو نیز مشابه هم هستند.اما تفاوت هایی دارند که می تواند در انتخاب راهگشا باشد.

آیفون 8 پلاس همان دکمه Home آشنا را دارد و اگر شما به صفحه نمایش بزرگ احتیاج دارید صفحه نمایش آیفون 8 پلاس گزینه مناسبی است. همچنین آیفون 8 پلاس قیمت پایین تری نسبت به آیفون ایکس دارد.

اما اگر به دنبال صفحه نمایشی کوچکتر نسبت به آیفون 8 پلاس و طراحی فوق العاده هستید ایفون ایکس را انتخاب کنید. البته ویژگی های منحصر به فرد آیفون ایکس مانند قابلیت شناسایی چهره از نکات جذاب آیفون ایکس است.

=

 آیفون ایکس

اندازه:اندازه ایفون ایکس بین اندازه آیفون 8 و 8 پلاس است و به خوبی در دست جای می گیرد.

صفحه نمایش: صفحه نمایش آیفون ایکس 5.8 اینچ است.صفحه نمایش این گوشی OLED است و به نظر می رسد یکی از بهترین صفحه نمایش های گوشی های هوشمند تاکنون است.

دوربین عقب: دوربین آیفون ایکس یکی از بهترین دوربین های موجود است.زوم اپتیکال دو برابر، تثبیت کننده نوری تصویر  در هر دو لنز یکی از کامل ترین پکیج های آیفون برای دوربین ها را فراهم کرده است.

دوربین جلو:دوربین TrueDepth که در جلوی آیفون قرار گرفته است می تواند عکس های پرتره بگیرد،ترفند های منحصر به فرد واقعیت افزوده را انجام دهد و می تواند برای کار هایی مانند انیموجی و نسل بعدی اسنپ چت فراهم آورد.

شناسایی چهره: قابلیت شناسایی از طریق اثر انگشت از روی آیفون ایکس برداشته شده است و قابلیت تشخیص چهره جایگزین آن شده است.البته با همه جذابیتی که این نوع تشخیص هویت دارد اما هنوز face id راه مطمئنی نیست.

قیمت: قیمت آیفون ایکس با توجه به حافظه داخلی آن متفاوت است اما شروع قیمت ایفون ایکس از 999 دلار است.البته اپل تنها دو مدل 64 گیگی و 256 گیگی ارائه می دهد در صورتی که بخش زیادی از کاربران مدل 128 گیگی را ترجیح می دهند.

بهینه سازی برنامه ها: همه ی برنامه ها با صفحه نمایش جدید اپل به خوبی (تمام صفحه) اجرا نمی شود بنابراین همیشه نمی توانید از تمام صفحه نمایش آیفون خود استفاده کنید.

طول عمر باتری: باتری آیفون ایکس یک گام از باتری آیفون 8 پلاس عقب تر است و شارژ کردن مجدد آن آهسته است.

با توجه به اینکه ظاهر آیفون ایکس تغییر کرده است و دکمه home وجود ندارد در نتیجه در کارکرد نیز شاهد تغییراتی خواهید بود و حتی ممکن است تا حدودی برای شما آزار دهنده باشد، چرا که برای رسیدن به منوی home باید انگشت خود را به سمت پایین بکشید.

طول عمر: به نظر می رسد با توجه به طراحی تمام شیشه ای،آیفون ایکس نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس شکننده تر باشد بنابراین یا باید از سرویسی مانند AppleCare استفاده کنید یا هزینه هنگفت تعمیر آن را بپردازید.

=

  آیفون 8 پلاس

عمر باتری:عمر باتری آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون ایکس بیشتر است و به نوعی می توان گفت بهترین باتری در نسل جدید گوشی های اپل متعلق به آیفون 8 پلاس است.

دوربین عقب:دوربین عقب آیفون 8 پلاس برخی ویژگی های دوربین آیفون ایکس مانند حالت Portrait و زوم اپتیکال را دارد.

صفحه نمایش قدیمی 16 در 9:نسبت تصاویر 16 در 9 به خوبی برای بیشتر فیلم ها،برنامه ها و بازی ها بهینه سازی شده است.

مزایا:

8 پلاس حالت افقی دارد و دارای برخی امکانات مانند تقسیم صفحه در برنامه برای برخی از برنامه ها(ایمیل،یادداشت ها و ...)است که در صفحه آیفون ایکس موجود نیست.

معایب:

تثبیت کننده نوری تنها در یکی از دو دوربین عقب موجود است.بدین معنی که آیفون 8 پلاس،در نقاط کم نور نمی تواند به خوبی آیفون ایکس عمل کند.

آیفون 8 پلاس امکاناتی که دوربین جلوی آیفون ایکس در اختیار قرار می دهد را ندارد و به نوعی می توان گفت ادامه روند گوشی های مدل پلاس از سال 2014 است.

=

 

آیفون 8

آیفون 8 در بین آیفون های جدید معرفی شده نقش جوجه اردک زشت را بازی می کند.این آیفون از نظر سرعت و دوربین از گوشی سال گذشته بهتر است و همچنین می تواند از شارژر بی سیم استفاده کند اما به طرز مشهودی نسبت به آیفون ایکس کهنه به نظر می رسد.با توجه به این که کاربران می توانند با پرداخت 300 دلار بیشتر صاحب آیفون ایکس شوند بعید است بازار این گوشی هوشمند به خوبی مدل های قبلی آن باشد.

مزایا:

ازانترین گوشی عرضه شده آیفون درسال 2017 است.گوشی های اپل در سال 2017 از برخی ویژگی های مشابه مانند پردازنده سریع و شارژ بی سیم برخوردارند.

اندازه این گوشی آیفون را شاید بتوان یکی از مهم ترین دلایل برای فروش آن عنوان کرد چرا که کوچک ترین گوشی امسال آیفون است و کاربرانی که تمایل به استفاده از گوشی با اندازه ی کوچک دارند،احتمالا این گوشی را انتخاب می کنند.شایان ذکر است نمایشگر این گوشی 4.7 اینچ است.

معایب:

دوربین دوگانه در این گوشی وجود ندارد و با توجه به ویژگی های دوربین 8 و 8 پلاس شما در واقع دو تا از بهترین ویژگی های آیفون های مدرن را از دست می دهید.در واقع می توان گفت ایفون 8 تفاوت چندانی با 7 ندارد.

گفتنی است؛ اگر شما صاحب مدل های قدیمی تر آیفون مانند آیفون 7 یا 7 پلاس با توجه به قیمت آیفون 8 خرید این گوشی توصیه نمی شود.

=

نتیجه گیری:

انتخاب گوشی هوشمند بحثی سلیقه ای است اگر شما طرفدار اپل هستید و از گوشی های این کمپانی استفاده می کنید باید مد نظر داشته باشید که ارتقا به آیفون 8 به صرفه نیست چرا که قابلیت جذابی ارائه نمی دهد.

اگر از گوشی هایی با نمایشگر بزرگ خوشتان می آید آیفون 8 پلاس با توجه به نمایشگر بزرگ و دوربین دوگانه می تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین آیفون ایکس به علت ویژگی های جذابی که دارد نگاه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است اما این ویژگی های خوب نباید باعث شود از اشکالاتی مانند بدنه ضعیف و برخی اشکالات تشخیص چهره چشم پوشی شود البته قیمت بالای این دستگاه نیز یکی از نکات منفی آن به حساب می آید.

شایان ذکر است این نکته را مدنظر داشته باشید که اپل تنها کمپانی حاضر در این بازار نیست،بلکه سامسونگ،ال جی و برخی دیگر از کمپانی های مطرح دنیا در این بازار حضور فعالی دارند.پس به طور کامل راجع به ویژگی های مد نظر خود فکر کنید و از بین گوشی های موجود در بازار یکی را برگزینید.

انتهای پیام/

گزارش از:کمیل فرحزادی

مقایسه گوشی های جدید اپل

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۲:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایفون ایکس من جست و جو کردم و دیدم در برابر اب مثل سامسونگ ۹ پلاس نیست و ضعیف تره ایفون ۸ پلاس نظر من بهتره و ایفون ایکس بدنه خیلی ضعیف تری داره و اگر خط رو کشیده بشه به اسونی خط میفته و با صربه محکم خورد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
sobhan
۱۵:۰۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
اون ایکسی که میگین ی عدد رومی 10 هستش! آیفون 10 درستشه...
آخرین اخبار