کارشناس مسائل حقوقی ورزش :

باشگاه های فوتبال با سند سازی از قوانین حرفه ای سازی فرار می کنند

شکرریز گفت: باشگاه های فوتبال با سند سازی وصحنه سازی از قوانین حرفه ای سازی فرار می کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان آرش شکرریز کارشناس مسائل حقوقی ورزش در گفت و گو با رادیو پیرامون رعایت نشدن قواعد صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد با قواعد خاصی فوتبال را به سمت حرفه ای سازی پیش ببرد ولی متاسفانه ما به جای اینکه در راه حرفه ای سازی پیش رویم به سمت فرار از آن گام برمی داریم و با صحنه سازی و سندسازی قواعد حرفه ای سازی، مراحل صدور مجوز را دور می زنیم.


شکرریز ادامه داد: مسئولان باشگاه ها در مصاحبه های مختلف می گویند مشکل بدهی های باشگاه ها را حل کرده ایم. بنده توضیح می دهم که مشکل چگونه حل شده است. یک بخش از احکام کمیته انضباطی که زیر یک سال بود، تجدید نظر خواهی ویژه شد. تجدید نظرخواهی ویژه یعنی پیدا شدن دلیل جدیدی که در دادرسی در دسترس نبود. حالا چطور یک دفعه برای این همه پرونده دلیل پیدا شده است؟ به علاوه برای طلب ها سفته سپرده شده است و در کمیته انضباطی متعهد شده اند که پرداخت کنند. درحالی که سفته قابل ضمانت گذاری نیست. به یک سری از طلبکاران نیز گفته شده است که ۴۰ تا ۵۰ درصد طلب خود را بگیرند. سخنگوی دولت باید مشخص کند که چقدر بودجه در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار داده است تا طلب ها را پرداخت نمایند.


او تاکید کرد: خواهش می کنم که مسئولین بدون دور زدن قواعد به سمت حرفه ای سازی پیش روند تا نیازی به این حجم از شکایت، پرونده و تهدید برای هیچ باشگاهی نباشد.


کارشناس مسائل حقوقی ورزش درباره طلب امیرحسین صادقی از باشگاه استقلال بیان کرد: امیرحسین صادقی ۳۳۰ میلیون تومان از طلب خود را به باشگاه استقلال بخشیده است و یک میلیارد و پنجاه میلیون طلب قطعی دارد که قرار بود باشگاه استقلال ظرف ۱۵ روز پرداخت کند. ۲ سال از این مدت می گذرد. اتفاق هایی افتاد که منجر به شکایت صادقی از کنفدراسیون آسیا و فیفا شد. باشگاه استقلال قراری با صادقی گذاشت ولی خودش آن را کنسل کرد. این درحالی است که اداره مالیات براساس قرارداد بازیکنان مالیات تعیین می کند و بازیکنان موظف می شوند مالیات پول نگرفته را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اظهارات شکرریز درباره مجوز حرفه سازی باشگاه ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.