۱۶ هزار مهندس زیر نظر سازمان نظام مهندسی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی ازفعالیت ۱۶ هزار مهندس در زمینه‌های مختلف زیر نظر سازمان نظام مهندسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفر هاشم زاده رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی در همایش ادواری دفاتر نمایندگی نظام مهندسی استان که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ماکو ترتیب یافت ،گفت : 16هزار مهندس در زمینه های مختلف زیر نظر سازمان نظام مهندسی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که از این  تعداد  5500 نفر دارای پروانه اشتغال برای فعالیت حرفه ای هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رکود در ساخت و ساز بر فعالیت حرفه ای مهندسان در زمینه های مختلف تاثیر گذاشته است ،افزود : همه مهندسان عضو نظام مهندسی باید مسئولیت عملکرد حرفه ای خود را در تمام فعالیتها بپذیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان  با اشاره به اینکه با وضعیت فعلی رکود ساخت و ساز ، مهندسان هفده برابر کمتر از ظرفیت توان خود کار می کنند ، گفت: فعالیت مهندسان نظام مهندسی باید به سمت حرفه ای تمام وقت در نظام ساخت و ساز شهری سوق داده شده و از فعالیت به کارهای جنبی اجتناب کنند.

هاشم زاده مهندسان را به رعایت آئین نامه مقررات ملی وکنترل ساختمان در ساخت و ساز دعوت کرد و گفت : این آیین نامه در سال 74 تدوین شده و در حال حاضر هم به بازنگری نیاز دارد .

شاهین علیزاده فرماندار شهرستان ماکو هم در این همایش با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه و تخریب بسیاری از بناها و ساختمانها ، به اهمیت کار فنی مهندسان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت : می بایست با انجام دادن کار خود به نحو احسن سرمایه های مادی و معنوی مردم را حفظ کرده و حافظ آنها باشیم.

انتهای پیام/م

فعالیت 16 هزار مهندس در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.