دلیل پایین آمدن سطح آب دریاچه آزادی از زبان طباطبایی

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در واکنش به پایین آمدن سطح آب دریاچه آزادی گفت: این دریاچه از ابتدا برای آبیاری فضای سبز طراحی شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان حسن طباطبایی مدیر مجموعه آزادی در گفت و گو با رادیو درباره کاهش سطح آب دریاچه آزادی گفت: از ابتدا طراحی دریاچه آزادی برای آبیاری فضای سبز مجموعه بوده است. آب از چاه ها به دریاچه می رود و از دریاچه به جنگل ها و فضای سبز هدایت می شود. آب این دریاچه در حال چرخش است. در کنار آبیاری، از آب دریاچه برای رشته قایقرانی نیز استفاده می شود. در تابستان به دلیل کمبود آب، میزان آب مجموعه مدیریت می شود و سطح آب پایین می آید. اما از اوایل مهر ماه به دلیل سرد شدن هوا و افزایش بارش ها به طور معمول آب به صورت 24 ساعته به دریاچه پمپاژ می شود. اما حجم یک میلیون مکعبی برای بازگشت به دریاچه نیاز به زمان دارد.

او ادامه داد: امیدورام با این شرایط دغدغه ای برای قایقرانان به وجود نیاید. تا یک ماه آینده همه چیز به حالت عادی برمی گردد. با تمام توان در خدمت قایقرانان هستیم تا بتوانیم از تمام امکانات بهره ببریم. اما باید به این نکته نیز توجه کرد دریاچه صرفا برای آبیاری تعبیه شده است.

طباطبایی درباره مرمت دیگر بخش های مجموعه آزادی افزود: بعد از حادثه پلاسکو دغدغه هایی برای امنیت ساختمان ها به وجود آمد. در حال حاضر مرمت هایی در استادیوم 100 هزار نفری در حال انجام است. در این خصوص با بهترین کارشناسان و مهندسان مشورت کردیم. این مرمت ها در طبقه دوم و در زون های 34، 35 و 36 بک ماهی است که آغاز شده است. با این روند تا یکی دو ماه آینده مرمت و ایمن سازی این زون ها به پایان می رسد.

انتهای پیام/

اظهارات طباطبایی درباره پایین آمدن سطح دریاچه آزادی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار