دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همدان گفت: سازمان های مردم نهاد ظرفیت بالایی برای کاهش معضل اعتیاد درجامعه دارند.

سمن های مردم نهاد برای کاهش اعتیاد فعال شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید رسول حسینی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در نشست بررسی نقش سمن های فعال درحوزه اعتیاد همدان افزود: تشکل های مردمی فرصتی بزرگ برای مقابله با همه گیری اعتیاد و عوارض آن در جامعه است.

وی ادامه داد:سمن ها باید بیش از گذشته همراه و همگام دولت برای کاهش این معضل بزرگ اجتماعی باشند و دولت نیز از ایده های نو، خلاقانه و طرح های کارشناسانه سازمان های مردم نهاد فعال و پویا استقبال می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان خاطرنشان کرد: این استان با توجه به ظرفیت های موجود باید در حوزه فعالیت های مدنی و مردمی پیشگام باشد.

حسینی بیان کرد: امیدوراریم در دورجدید فعالیت سمن ها در قالب مجمع سازمان های مردم نهاد استان شاهد پویایی و تحرک تازه ای در این حوزه باشیم.

وی شکل گیری کمیسیون آسیب های اجتماعی سازمان های مردم نهاد استان را اقدامی علمی و عملی در راستای هم افزایی سمن ها فعال در بخش پیشگیری از اعتیاد برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: تقویت و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد از سیاست های کلان ستاد مبارزه با موادمخدر است.

 حسینی به  منابع مالی و اعتبار سمن ها اشاره کرد واظهار داشت: سازمان های مردم نهاد گروه های مستقل و مردمی هستند که نباید وابستگی مالی به دولت داشته باشند با این وجود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیوسته اقدام به حمایت مالی از طرح های اثر بخش با استفاده از منابع ملی شورا کنند.

انتهای پیام/ج

تشکل های مردمی راهی برای کاهش اعتیاد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.