واکس میوه با شست و شو از بین می‌رود و بی زیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ دکتر حسین نیک نهاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: واکس میوه در واقع ماده‌ای پارافین گونه است که برای براق شدن و ماندگاری بیشتر میوه استفاده می‌شود که با شستن از بین می‌رود و بی زیان است.

وی افزود: واکس میوه با شست و شو از بین می‌رود، اما ترجیحا بهتر است مردم میوه‌هایی مانند سیب را که واکس به پوست میوه چسبیده است حتما پوست بگیرند.

نیک نهاد ادامه داد: واکس میوه از تبخیر شدن آب در پوست میوه جلوگیری و زمان ماندگاری و انبار داری میوه‌ها را طولانی‌تر می‌کند، استفاده از واکس از نظر واحد‌های نظارت بر مواد غذایی دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های نظارتی قانونی است و منعی ندارد.

وی اظهار داشت: واکس زدن میوه‌ها به معنای آغشته کردن میوه‌ها به نوعی پارافین است و هیچ ضرری هم برای بدن ندارد، زیرا این پارافین‌ها داخل سیب یا پرتقال نفوذ نمی‌کند و بیشتر هم برای بازار پسندی و فروش بهتر است و این واکس‌ها به هیچ عنوان سمی نیستند.

نیک نهاد بیان کرد: اولین اصل در تامین سلامت جامعه در دسترس بودن و استفاده از غذای سالم است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره مندی از خدمات آزمایشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد دراین زمینه نظارت‌های کافی انجام می‌دهد.

وی گفت: غذا‌هایی که از محیط عرضه نمونه برداری می‌شود از سوی کارشناسان غذا دارو کنترل می‌شود، همچنین ۱۸ محصول خام کشاورزی از نظر سموم دفع آفات نباتی، کنترل و بررسی می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت و همچنین با همکاری آزمایشگاه‌های سطح شهر، نمونه‌های مختلف را برای تضمین سلامت مردم کنترل می‌کنند.
انتهای پیام/ر

واکس زدن میوه‌ها هیچ ضرری برای بدن ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.