مسؤول آموزش در صنایع استان اصفهان از بخشودگی مالیاتی برای صنایع خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج توکلی شامگاه دوشنبه در جلسه اجرایی شدن 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: در تبصره 3 ماده 38 قانون اساسی صنایع  از بسته تشویقی که منجر به توانمندی نیروی انسانی می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

وی از بخشودگی مالیاتی برای صنایع خبر داد و افزود: در این قانون شرکت‌هایی که در آموزش و ورزش هزینه کنند می‌توانند از بخشودگی مالیاتی بهره‌مند شوند. 

مسؤول آموزش در صنایع استان اصفهان گفت: صنایع در صورت دارا بودن شرایط موجود از 10 درصد بخشودگی مالیاتی برخوردار شده و تمامی صنایع بزرگ و کوچک از این بخشودگی بهره‌مند می‌شوند.

وی اذعان کرد: این طرح قابلیت استفاده  در همه شهرستان‌ها به ویژه در شهرهای صنعتی را دارد و در حال حاضر در حال اجرا است.

توکلی این قانون را بسته تشویقی برای صنایع دانست و اعلام کرد: این طرح بسته تشویقی برای حمایت از نیروی انسانی در همه صنایعی که در زمینه آموزش و ورزش فعال هستند، است.

وی با بیان اینکه این بسته انگیزه‌ای برای توانمندی نیروی انسانی بوده، گفت: در شهرستان دهاقان هنوز از این طرح استفاده نشده که یا آموزش لازم را ندیده‌اند و یا اینکه هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

مسؤول آموزش در صنایع استان اصفهان افزود: فولاد مبارکه اصفهان از هزینه آموزشی بالایی برخوردار بوده و در سال 82 که کل اعتبارات استان 4 میلیارد تومان بود هزینه آموزشی فولاد مبارکه 6 میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هزینه آموزشی فولاد 4 میلیارد تومان بوده که اکثر آن به تایید ما رسید.

در ادامه محسن عقیلی، رئیس اداره دارایی شهرستان دهاقان اظهار کرد: در دولت هشتم قانون ارزش افزوده به مجلس  داده شد که فقط مالیات را در بر می‌گرفت و عوارض نبود، در دولت نهم اصناف همایشی برگزار کردند و از 4 درصد به 7 درصد رسید.

وی افزود: در سال 80 قانون تجمیع عوارض مطرح شد تا عوارض  یک‌جا گرفته شود اما متوجه شدند که این طرح کارایی ندارد.

رئیس اداره دارایی شهرستان دهاقان اذعان کرد: بر اساس قانون صنایعی که در زمینه آموزش و ورزش فعالیت دارند از بخشودگی مالیات بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: این صنایع از 3 درصد عوارض، 5 درصد مالیات و یک درصد مالیات سلامت برخوردار می‌شوند و صنایعی که در زمینه آموزش و ورزش فعالیت داشته باشند از 10 درصد بخشودگی مالیات دارند.

علی ذوالفقاری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهار کرد:  آموزش و اطلاع‌‌رسانی در زمینه نحوه برخورداری از بخشودگی مالیات بسیار مهم بوده و باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: اداره فنی و حرفه‌ای به منظور آموزش، تبلیغات و اطلاع‌رسانی کمر همت را ببندد و تمام تلاش خود رابه کار گیرد.

در ادامه محمد شیروانی، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان دهاقان بیان کرد: صاحبان صنایع باید در جلسه‌ای حضور داشته باشند تا آموزش لازم در این زمینه  را کسب کنند.

وی افزود: صاحبان صنایع با حضور در این جلسه علاوه بر آموزش با نحوه کار آشنا شده و اطمینان کامل را به دست می‌آورند.

محمود دوائی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان نیز با حضور در این جلسه اظهار کرد: کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را به کار گیرند به مدت یک سال از پرداخت صد درصد بیمه  معاف می‌شود و در سال بعد هم از پرداخت 50 درصد بیمه معاف هستند.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید آموزش لازم را به مددجویان بدهند، افزود: اداره فنی و حرفه‌ای باید اعلام آمادگی کند و آموزش لازم را به مددجویان بدهد و زمینه آموزش را فراهم کند تا تعاملی بین کارفرمایان و مددجویان کارآموز شکل بگیرد و مثمر ثمر باشند. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.