دولت آمریکا مجوز حمایت از مهاجران زلزله‌زده هائیتی را لغو می‌کند

وزیر امنیت داخلی آمریکا تصمیم گرفت مجوز حمایت از شهروندان هائیتی مقیم این کشور را که پس از وقوع زلزله سال ۲۰۱۰ صادر شده بود، لغو کند.

دولت آمریکا مجوز موقت حمایت از مهاجران هائیتی را لغو می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور مجوز ویژه‌ای را که برای حمایت از 59 هزار مهاجر از هائیتی (کشوری در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب) صادر کرده بود در ژوئیه 2019 لغو می‌کند. این مجوز پس از وقوع زمین‌لرزه فاجعه بار سال 2010 در هائیتی برای جلوگیری از اخراج این مهاجران از آمریکا صادر شد.

«الین دوک» وزیر امنیت داخلی آمریکا، 18 ماه به مردم هائیتی فرصت داده تا به کشور فقیرشان در دریای کارائیب بازگردند یا اقامت خود در آمریکا را قانونی کنند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از اینکه یه زلزله 7.0 ریشتری پایتخت هائیتی را در سال 2010 لرزاند و به کشته شدن 300 هزار نفر منجر شد، مردم هائیتی را به طور موقت و به مدت 18 ماه تحت حمایت قرار داد.

دولت اوباما چندین مرتبه پس از صدور این مجوز، آن را تمدید کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا اعلام کرد وزیر امنیت داخلی آمریکا پس از بررسی شرایط هائیتی و پی بردن به پیشرفت چشمگیری که این کشور داشته است، تصمیم گرفت مجوز مذکور را لغو کند.

این تصمیم بخشی از برنامه گسترده‌تر ترامپ برای اعمال محدودیت‌های بیشتر درباره مهاجرت است. با اینکه چند تن از جمهوری‌خواهان از دولت خواسته‌اند بار دیگر این مجوز را تمدید کند دولت همچنان برای لغو آن مُصر است. «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا از دولت خواسته مجوز هائیتی را 18 ماه دیگر تمدید کند.

انتهای پیام/

لغو مجوز موقت حمایت از مهاجران هائیتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار