رئیس بانک مرکزی آمریکا استعفا کرد

«جنت یلن» با ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور آمریکا، استعفای خود از سمت ریاست «فدرال رزرو» اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ «جنت یلن»، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز گذشته نامه‌ای برای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، ارسال و در آن اعلام کرد به دلیل حضور جانشینش، از ریاست فدرال رزرو استعفا می‌کند.

ترامپ اوایل نوامبر، «جروم پاول» را به عنوان گزینه انتخابی خود برای ریاست فدرال رزرو معرفی کرده بود. جنت یلن با اعلام استعفای خود اظهار کرد زمانی که پاول سوگند یاد کند، صندلی ریاست را به او واگذار خواهد کرد.

یلن می‌توانست حتی با وجود ریاست جروم پاول، تا سال ۲۰۲۴ در عضویت هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا باقی بماند. او در سیاست گذاری‌های پولی این بانک دارای یک حق رای است؛ اما تصمیم گرفت همانند «بن برنانکه»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، رفتار کند. برنانکه در سال ۲۰۱۴ پست ریاست را به جنت یلن واگذار و سپس از عضویت هیئت مدیره نیز کناره گیری کرد.

در نامه یلن، نخستین زنی که در تاریخ آمریکا به ریاست فدرال رزرو انتخاب شده بود، خطاب به ترامپ آمده است: خدمت در بدنه بانک مرکزی آمریکا برای من یک امتیاز و افتخار بزرگ بود.

ترامپ در اکتبر سال جاری تصمیم گرفت جنت یلن را برای دومین دوره از ریاست فدرال رزرو انتخاب نکند، با وجود اینکه اذعان کرده بود یلن در مدت ریاستش عملکردی بسیار عالی داشته است.

جنت یلن ۳۰ سال در سمت‌های مختلف و رده بالای بانک مرکزی آمریکا مشغول به فعالیت بود.

 

انتهای پیام/

استعفای رئیس بانک مرکزی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار