مقامات امنیتی عربستان مدعی حمله سایبری به این کشور شدند

مرکز امنیت سایبری ملی دولت عربستان مدعی حمله سایبری به تعدادی از سازمان‌های این کشور شدند.

مقامات امنیتی عربستان از حمله سایبری به این کشور خبر دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات امنیتی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کردند این کشور نیز همانند پنج کشور دیگر در خاورمیانه و چندین کشور خارج از این منطقه هدف حملات سایبری قرار گرفته‌است. این حملات سایبری از ماه فوریه آغاز شده‌اند. مرکز امنیت سایبری ملی دولت عربستان (ان‌سی‌اس‌سی) در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور هدف حملات سایبری کمپینی قرار گرفته که نشانه‌های فنی گروه «MuddyWater» را دارد.

یک شرکت سایبری آمریکایی به نام «پالو آلتو» جمعه گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان داد هکرها مدارکی را که لوگوی جعلی دولتی روی آنها بود برای کاربران ارسال کردند و این کاربران که از جعلی بودن مدارک خبر نداشتند آنها را باز و دانلود کردند و شبکه‌های خود را آلوده کردند.

بنابر این گزارش مدارک ارسال شده لوگوی جعلی آژانس امنیت ملی آمریکا، اطلاعات عراق، شرکت امنیتی روسی «کاسپرسکی» و دولت منطقه‌ای کردستان و چندین ارگان دیگر را داشتند.

محققان پالو آلتو همچنین اعلام کردند هکرها به سازمان‌هایی در عربستان سعودی، عراق، امارات، ترکیه، رژیم‌صهیونیستی و چندین موسسه در کشورهای خارج از خاورمیانه از جمله گرجستان، هند، پاکستان و آمریکا حمله کردند.
آژانس امنیتی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هکرها تلاش کردند از طریق نفوذ به ایمیل‌های کاربران اطلاعات آنها را به سرقت ببرند.

ان‌سی‌اس‌سی اعلام کرد هکرها از حملات «watering hole» نیز برای رسیدن به اهدافشان استفاده کردند. هکرها در این حملات کاربران را فریب می‌دهند تا بر آدرس ویروسی یک وب‌سایت کلیک کنند به این ترتیب کنترل سیستم‌های آنها به دست متجاوزان می‌افتد.

عربستان سعودی معمولاً هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد. برای مثال وزارت‌خانه‌های دولتی و شرکت‌های پتروشیمی آن هدف ویروس «Shamoon» قرار گرفتند. «آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان سعودی که بزرگترین شرکت نفت جهان است در سال 2012 هدف حمله « Shamoon» قرار گرفت. این حمله سایبری بدترین حمله از این نوع به عربستان بوده است. عربستان جزئیات بیشتری درباره این حملات برملا نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
اینها هم همش دنبال مظلوم نمایی هستن که آخ به ما حمله شده و مارو دارن ترور میکنن.


مرگ بر سعودی
آخرین اخبار