لوفیگارو: سه چهارم جوانان جهان کار‌های غیرقانونی انجام می‌دهند

لوفیگارو نوشت سه چهارم جوانان جهان کار‌های غیرقانونی انجام می‌دهند و این روند رو به گسترش است.

لوفیگارو: سه چهارم جوانان جهان کار‌های غیرقانونی انجام می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان لوفیگارو چاپ پاریس نوشت: براساس نتایج مطالعات سازمان بین المللی کار، کشورهای فقیر بیش از کشورهای دیگر با معضل کارهای غیرقانونی مواجه هستند، اما کشورهای غنی نیز تحت تاثیر این فرآیند قرار گرفته اند.

سرعت روی آوردن به کارهای غیرقانونی در حال افزایش است. طبق آخرین مطالعات سازمان بین المللی کار، 77 درصد از مردان و زنان بین 15 تا 24 سال به طور غیرقانونی کار می کنند. جوانان تنها افرادی نیستند که روال رسمی و قانونی کار را دنبال نمی کنند، بلکه 58 درصد از افراد بالغ و بزرگسالان نیز به این نوع مشاغل روی آورده اند.

کشورهای فقیر به لحاظ رواج مشاغل غیررسمی در بدترین وضعیت قرار دارند. در کشورهای در حال توسعه، تقریباً تمامی جوانان (97 درصد) و نیز 90 درصد از بزرگسالان به طور غیرقانونی کار می کنند. در کشورهای نوظهور، که غنی تر هستند، 83 درصد از جوانان شغل غیررسمی دارند. در نهایت، در کشورهای پیشرفته، یک پنجم افراد که 17 درصد آنها نیز افراد بالغ هستند، به صورت غیرقانونی کار می کنند. همچنین کسب درآمد با مشاغل موقت رو به گسترش است.

فراتر از مشاغل خانوادگی (در زمینه کشاورزی، به ویژه در کشورهای فقیر)، بخش های در حال توسعه راه را برای ایجاد مشاغل موقتی هموار می کنند. ساکتی داسگوپتا، اقتصاددان سازمان بین المللی کار، معتقد است این مورد به رفاه، سلامت و روند بازسازی مربوط می شود.

اما جوانان چه به صورت قانونی کار کنند چه به صورت غیرقانونی، همچنان در معرض بیکاری شدید هستند که این میزان در مقایسه با سال 2016 با اندکی افزایش به 13.1 درصد رسیده است. شرایط کاری آنها دشوار است. با کمک فناوری های جدید، آنها از اینترنت و سیستم عامل های آن استفاده می کنند. با این حال، سازمان بین المللی کار مشکل دیگری را نیز مطرح و از اینکه این موضوع آنها را به سوی «کسب درآمد با شغل های موقتی» سوق دهد، ابراز نگرانی می کند. کشورهای ثروتمند به دنبال جوانان واجد شرایط و کیفیت بالا هستند اما کشورهای دیگر به کارکنانی نیاز دارند که آموزش کمتری دیده باشند. اما چه کشوری ثروتمند باشد چه فقیر، همه کشورها «تقاضای کار جوانانی را که به طور متوسط واجد شرایط هستند، کاهش می دهند و این خطر وجود دارد که نابرابری ها تشدید شود.»

 

انتهای پیام/

 

معضل انجام کارهای غیرقانونی در میان جوانان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار