ولایتی در اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها:

فروپاشی داعش، منطقه را وارد مرحله جدیدی کرده است/ نزدیک شدن اوضاع بحرین به مرحله پرخطر و پیچیده‌

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: فروپاشی داعش در عراق و سوریه، این دو کشور و منطقه را وارد مرحله جدیدی کرده است.

دشمنان اسلام سعی دارند کشورهای اسلامی را در وضعیت آشوب، ضعف و جنگ نگه دارندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع بیداری اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آ‌غازین اجلاس محبان اهل بیت(ع) که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا مایلم مراتب تبریک و تهنیت خود را به مناسبت آغاز ایام مبارک و نورانی ربیع‌الاول و فتوحات اخیر امت متحد اسلامی در سوریه و عراق علیه تفرقه افکنان تکفیری اعلام کنم، و ورود شما میهمانان از جهان اسلام را به جمهوری اسلامی خوش‌آمد بگویم.

وی افزود: همچنین فاجعه زلزله اخیر در ایران و عراق را به بازماندگان و خانواده‌های محترم آسیب دیده دو ملت ایران و عراق تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این فاجعه علو درجات را خواستارم.

ولایتی تصریح کرد:‌ حضرات علما، فقها، دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام که دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی را پذیرفته‌اید و در این اجلاس حضور یافتید، استحضار دارید که این اجلاس مزین به نام مبارک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و در یکی از سخت ترین شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی بیان کرد:‌ اهل بیت پیامبر(ص) از برگزیدگان خداوند بر روی زمین، گنج‌های ایمان و معادن احسان و مشعل فروزان هدایت برای همه مسلمانان به سوی رشد، تعالی و کمال هستند. آنان پیشگامان مبارزه با انحراف، خشونت، افراطی گری و جهل و پرچمداران عدالت و مفسران راستین اسلام و قرآن هستند، لذا تمسک به اهل بیت(ع) ضامن اتحاد مومنان، هدایت مردم به سوی خداوند و نجات از گمراهی است.

وی ادامه داد:‌ نزدیک به هفت سال از شروع پدیده بیداری اسلامی می‌گذرد که نویدبخش مرحله جدیدی از حیات سیاسی و اجتماعی امت اسلام است دارای سه شاخصه ضداستکباری، ضد صهیونیستی و ضد استبدادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:‌ بیداری اسلامی موجی ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی است که در سال‌های گذشته و در برخی از کشورهای اسلامی به بار نشسته و بساط ظلم، استبداد و انحصار را برچیده و طومار حکام وابسته و دست نشانده را در هم پیچیده و ساختار نظام بین‌الملل را به چالش کشیده است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جریان بیداری اسلامی در برخی کشورها با تکیه بر آموز‌ه‌های اسلام ناب محمدی(ص) در سال‌های گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است اما در این میان برخی از جریان‌های سیاسی از روی غفلت و ناآگاهی با دلخوشی به وعده‌های نظام سلطه از مسیر بیداری اسلامی منحرف شده و مجددا می‌خواستند زمینه ساز حاکمیت دشمنان واقعی اسلام در سرنوشت مسلمانان شوند.

ولایتی اذعان کرد: در شرایطی که در سال‌های گذشته امت اسلام در آستانه ورود به دورانی تازه از نقش آفرینی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در سطح بین‌المللی و تمدن سازی قرار داشت و می‌رفت تا موج فزاینده اسلام گرایی مبتنی بر آموز‌ه‌های اسلام ناب، اقصی نقاط دنیا را درنوردد.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: ناگهان فرقه گرایی، طایفه گرایی، تکریم اقوام و مذاهب مختلف اسلامی، اتخاذ رویکردهای غیرمسالمت آمیز و خصمانه، تجاوز به حقوق ملت‌ها، غارت منابع کشورهای مسلمان، اشغال اراضی متعلق به مسلمانان، راه اندازی جنگ‌های نیابتی، تلاش برای تغییر و از بین بردن زیرساخت‌های فکری، هنجاری، ارزشی و معرفتی با پشتیبانی همه جانبه نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد که بخش اعظمی از جهان اسلام را دربرگرفته و در معرض تهدیدهای متعددی قرار داده است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام سعی دارند تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند تا جایی که می‌توانند کشورهای اسلامی را در شرایط آشوب، تجزیه، ضعف، فتنه و جنگ نگه دارند تا از این راه سیطره خود را در آنان ایجاد کنند و ثروت آنها را غارت کرده و عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را بر مسلمانان تحمیل کنند.

ولایتی افزود: همچنین از اسلام سیمایی نامطلوب و تیره بر اساس الگوی وهابیت که در حقیقت احیای جاهلیت قبل از اسلام با همان جهالت و خشونت و انجام جنایات شرم آور مانند سر بریدن کودکان، آتش زدن مردان و به اسارت گرفتن و تجاوز به زنان است طرفداری کردند که انعکاس این اقدام شیطانی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در جهان چنان نفرت انگیز است که عاملین بی شرم این جنایت‌ها اکنون تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دوران حساس انتقالی کنونی در غرب آسیا و بخش‌های دیگری از جهان اسلام اگرچه مشحون از خطرها و تهدیدها و جنگ‌های نیابتی است اما با دستاوردها، فرصت‌ها و موفقیت‌های کم نظیری فراهم شده که از یک سو عزت ‌مندی و روح اعتماد به نفس را در بین ملت‌های مسلمان و آزادی طلب استوار ساخته و از طرفی دیگر همین استکبار و شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در بین مردم مسلمان منطقه فرو ریخته و پیکره آن را در معرض ضربات کاری قرار داده است.

ولایتی با اشاره به اینکه سوریه و عراق به عنوان دو کشور مهم اسلامی که آماج توطئه‌های مشترک بوده‌اند، بیان کرد: در سال‌های گذشته حوادث سنگین دشوار و فجایع جان کاهی را تحمل کرده و پشت سر گذاشته‌اند اما در یک سال اخیر و در نتیجه تلاش‌های ملت‌ها، دولت‌ها، ارتش‌ها و نیروهای مردمی این کشورها با حمایت و پشتیبانی جبهه مقاومت که در رأس آن جمهوری اسلامی قرار دارد به پیروزی‌های بزرگی در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تفکیری دست یافته‌اند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: در هفته‌ها و روزهای گذشته آخرین دژهای داعش در عراق و سوریه به عنوان یک دستاورد جدید و راهبردی از هم فروپاشید و دو کشور و منطقه را وارد مرحله جدیدی کرده است.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در این منطقه پرآشوب ملت مظلوم یمن همچنان در سکوت معنادار رسانه‌های خبری غربی و مجامع بین المللی تحت سلطه آمریکا و متحدانش و زیر بمباران وحشیانه متجاوزان سعودی جان می‌سپارند و در بحرین نیز مجموعه‌ای از اتفاق‌ها، طرح‌ها و عوامل داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دست در دست هم داده و سبب شده تا اوضاع بحرین به مرحله پرخطر و پیچیده‌ای نزدیک شود اما با وجود همه این اقدامات ظالمانه آینده‌ای که در پیش روی دو ملت بزرگ و مقاوم یمن و بحرین و همچنین سایرملت‌ها و کشورهای اسلامی قرار دارد روشن و امیدوار کننده است.

انتهای پیام/

 

صحبت های ولایتی در اجلاس محبان اهل بیت و مسئله تکفیری ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار