آیت الله هاشمی شاهرودی در اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها:

پیچیده‌تر شدن فتنه‌گری‌های آمریکا و صهیونیسم در منطقه/جبهه مقاومت اسلامی فراگیرتر از گذشته شده است

فتنه گری های آمریکا و صهیونیسم در منطقه پیچیده تر شده است/جبهه مقاومت اسلامی قوی‌تر و فراگیرتر از گذشته شده استرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه‌گری‌های آمریکا و صهیونیسم بین الملل و هم پیمانان آنان در منطقه پیچیده‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه اجلاس "محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها" که صبح ‌امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این گردهمایی علما، اندیشمندان و نخبگان از کشورهای مختلف جهان فرصتی را فراهم کند تا ابعاد گوناگون این مسئله مورد مطالعه و واکاوی قرار گیرد و آثار و برکات فردی و اجتماعی مودت و محبت اهل بیت پیامبر(ص) هرچه بیشتر آشکار شود.

وی ادامه داد: به شهادت قرآن کریم، انبیای الهی در قبال تحمل بار رسالت هیچ مزد و اجری از مردم مطالبه نکرده‌اند؛ در این میان تنها پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است که از جانب خدای متعال مکلف به مطالبه اجر از امت می‌شود آن هم اجری نه از جنس مال، مادیات و مظاهر زندگی دنیوی بلکه از سنخ محبت و مودت و پیوند قلبی و عاطفی اعتقادی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌  انسان موجودی است که در کنار بُعد عقلی و منطقی دارای عاطفه و احساس قوی است به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های محض عقلی تا زمانی که با عاطفه و احساس او در نیامیزد و از ساحت عقل به ساحت قلب فرو ننشیند، نمی‌تواند او را به حرکت درآورده و در مسیر تعالی سوق دهد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه راز ماندگاری تعالیم انبیای الهی نسبت به تعالیم فلاسفه نیز بر همین نهفته است، ادامه داد: انبیای الهی توانسته‌اند با تسخیر بُعد قلبی و عاطفی و به حرکت درآوردن احساسات آنان، جوامع بشری را متحول و ارزش‌های متعالی الهی را علمیت بخشند.

وی بیان کرد:‌ ظاهرا سِرِ اینکه خداوند متعال اجر و حق پیامبر و اهل بیت را محبت و مودت ایشان قرار داده، بر همین نکته است که اتصال قلبی و عاطفی مردم با اهل بیت(ع) افزون بر اعتقاد قلبی، سبب می‌شود تا اعتقاد به جایگاه آنان از حد مقوله عقلی صرف، خارج شود و به عنصری محرک و تأثیرگذار بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان تبدیل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ توفیقات از ابتدا تاکنون در مسیر پیروان این خط پر افتخار ناشی از همین اتصال قلبی و پیوند میان عقل و عاطفه است. آیا به راستی عنصری غیر از محبت، مودت و دلدادگی می‌تواند هر ساله قریب به 20 میلیون نفر را در راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین(ع) گرد آورد و اقتدار شکوه مکتب اهل بیت(ع) را پیش چشم جهانیان به تصویر بکشد؟

وی تأکید کرد: حلقه اصلی اتصال مردم به خدا و پیامبر اعظم و خاندان رسالت همین محبت و دلدادگی بوده و از خلال آن است که همه ارزش‌های متعالی الهی که اهل بیت خود مظهر تام و تمام آن هستند، به انسان‌ها منتقل می‌شود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی اظهار کرد:‌ آیا باورهای عقلی صرف و مجرد از عشق و عاطفه و احساس می‌تواند چنین تابلوهای زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را در عراق، سوریه، یمن، بحرین، نیجریه و... رقم بزند؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی قوی تر و فراگیرتر از گذشته شده است  و در مقابل نیز فتنه گری‌های امریکا، صهیونیسم بین الملل و هم پیمانان آنان در منطقه پیچیده‌تر شده است و نباید از آنها غافل ماند.

وی با بیان اینکه باید با تمسک به تعالیم اسلام ناب و اهل بیت (ع) با آنها مقابله کرد، تصریح کرد: جبهه استکبار جهانی با درک ظرفیت عظیم مودت اهل بیت و اینکه از خلال آن ارزش‌هایی همچون ظلم ستیزی، شهادت طلبی، مقابله با استکبار و وحدت اسلامی عینیت می‌یابند، درصدد است با ارائه نسخه‌های جعلی از اسلام تحریف شده در قالب اسلام تکفیری و برداشت‌های انحرافی و غلط از مفاهیم اسلامی مانند جهاد و خلافت با عناوین شومی همچون داعش و القاعده و... از تحقق ارزش‌های ناب اسلامی جلوگیری کند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در تمامی نسخه‌ها و قرائت‌های جعلی و خودساخته، یک محور مشترک وجود دارد و آن دشمنی با اهل‌بیت (ع) و دوستان و محبان آنان و سعی در نابودسازی رموز و مظاهر فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: در این میان آنچه که بر دوش محبان اهل بیت (ع) و خصوصا نخبگان آنان به مثابه یک تکلیف قرار دارد، توجه کردن و جلب توجه همگان به این حقیقت است که حب اهل‌بیت و وجوب مقدس ایشان مختص شیعیان نیست بلکه از مشترکات و ضروریات اسلام به شمار می‌رود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانگونه که در تاریخ اسلام، بزرگان و ائمه اهل سنت علی‌رغم اختلاف‌های عقیدتی و ائمه اهل بیت (ع) ابراز عشق و محبت کردند و آنان را مرجع اخذ تعالیم دینی قرار داده اند و در محضر آنان زانوی شاگردی به زمین زده‌اند و آن حضرات نیز با ایشان با کمال احترام، مهر و محبت رفتار کرده اند و معارف اسلام راستین را به آنان آموخته‌اند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تأکید کرد: امروز نیز محبت اهل ‌بیت (ع) باید به عنوان عنصر وحدت بخش میان مسلمانان بلکه میان جمیع حق‌طلبان عالم باشد و از خلال آن وصول به اهداف عالیه اسلام بیش از پیش میسر می‌شود.

وی افزود: برگزاری این گردهمایی مبارک مصادف شده است با پیروزی بر شجره خبیث داعش و بازپس‌گیری آخرین سنگرهای آنان در سوریه و عراق؛ ما این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت سوریه و عراق، نیروهای مقاومت و جهادگر، سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تبریک می‌گوییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: این پیروزی در حقیقت شکست طرح‌ها و استراتژی‌های آمریکا در منطقه و فراگیر شدن راه مقاومت است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار