گودرزی خبر داد

فعالیت موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از فعالیت موکب‌های 20 استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛جمشید گودرزی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشکر از پشتیبانی هیات‌های مذهبی و محبان اهل بیت از موکب‌های فعال در مناطق زلزله زده گفت: هم اکنون با همت خیرین، نزدیک به 70هزار پرس غذا در هر وعده طبخ میان هموطنان زلزله زده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت  موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: علاوه بر طبخ و توزیع غذا، 4 دستگاه نانوائی ماشینی نیز توسط موکب‌ها در مناطق زلزله زده مستقر شده و نان گرم به هموطنان می‌دهند.

وی گردهمایی عظیم اربعین و پذیرایی کریمانه از حدود 3میلیون زائران سیدالشهدا(ع) در روز را تجربه ارزشمند دانست و گفت: فعالیت جهادی خادمان موکب‌های ایرانی در شرایط سخت و زمان کوتاه برای برپایی یک مرکز ارائه خدمات، همگی نشان از پتانسیل بالای موکب‌ها برای فعالیت در مواقع بحرانی دارد که می‌توان از این ظرفیت در شرایط مقتضی استفاده کرد.

فعالیت موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده

وی با اشاره به نظام مند شدن ساختار فعالیت هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در قالب اجرای طرح صدور پروانه موکب‌داری گفت: هرچند بسیاری از موکب‌های اربعین زمان وقوع زلزله در حال جمع‌آوری موکب و بازگشت به مبادی مرزی بودند اما در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی همگانی، بلافاصله خود را به مناطق بحرانی رساندند.

فعالیت موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده

گودرزی در توضیح چگونگی خدمات دهی موکب‌ها گفت: در همان روزهای ابتدایی، موکب‌های تعدادی از استان‌ها با ایجاد آشپزخانه در مناطق زلزله زده و اعزام خادمان، مشغول ارائه خدمات اولیه و ضروری به هموطنان شدند.

وی افزود: موکب‌های سایر استان‌ها نیز وظیفه پشتیبانی را برعهده گرفته و در زمینه جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده و ارسال محموله‌ها فعال شده‌اند.

فعالیت موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده

وی افزود: بلافاصله پس از فراخوان ستاد بازسازی عتبات، تعدادی از خادمان و موکب‌ها که در مبادی مرزی مانند شلمچه، چذابه و استان‌های نزدیک به کرمانشاه مانند ایلام، همدان و مرکزی بودند با جمع آوری کمک‌های مردمی و اقلام ضروری عازم منطقه شدند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: خادمان اعزامی موکب‌ها، طی روزهای گذشته افزون بر طبخ و توزیع غذا در فعالیت‌های جهادی و عمرانی نیز حضور موثری داشتند و به هموطنان زلزله زده در برپایی چادرها، آوار برداری و غیره کمک ‌کرده‌اند.

فعالیت موکب های 20 استان در مناطق زلزله زده

وی گفت: موکب شهدای ورزشکار جامعه فوتبال، مدافعان حرم، امام کاظم(ع) و عقیله العرب اعزامی از خوزستان، موکب‌های‌ اعزامی از گیلان، موکب اعزامی از ورامین، موکب‌های کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، موکب نوکران، رایت العباس، موکب شهدای سنگرساز بی سنگر از کرمانشاه، موکب اعزامی از دزفول، موکب بیت الزهرا اعزامی از سمنان، موکب آبشار عاطفه‌ها از مازندران و چند موکب دیگر از تهران، اصفهان، کرمان، همدان، مرکزی، قم و زنجان هم اکنون در مناطق زلزله زده فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار