یاداشت امیر شهلا عضور شورای شهر مشهد بر فیلم اشنوگل

امیر شهلا عضور شورای شهر مشهد به بهانه اکران فیلم اشنوگل در مشهد یادداشتی بر این فیم بلند که اولین ساخته هادی حاجتمند کارگردان خوب مشهدی نوشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مردم خوب مشهد! سلام
"اشنوگل"، اولین ساخته بلند "هادی حاجتمند"، از فردا (١٣٩٦/٩/١)، در سی نما هویزه اکران می‌شود. فیلمی که برخلاف ساخته‌های اصغرفرهادی، پر از ابهام و ایهام شروع می‌شود، اما در پایان، همه شان، جواب می‌گیرند.

 
"اشنوگل"، از زاویه‌ای متفاوت و بدیع به مقاومت هشت ساله ما در برابر دژخیم بعث می‌پردازد. تلفیقی درام از داستانِ دستانِ بسته غوّاصانِ شهید و خیانت‌های اعضاء اردوگاه اشرف در آن هشت سالِ سخت.
 
"اشنوگل"، نامِ همان لوله‌ای است که غوّاصان توسط اش، زیر آب نفس می‌کشند. بخش زیادی از فیلم، واقعی است و به سال ١٣٦٤ بازمی گردد.
 
حدفاصلِ کربلای ٤ و ٥ که برای عبور از حصر و رسیدن به شهدای خَیّن، حفر یک تونل زیرزمینی، تنها راه بوده است. صحنه زنده زیر خاک کردن غوّاصان، سکانس هشت ریشتری "اشنوگل" است که اگر صدبار هم دیده شود، هنوز آه از نهادت برمی خیزاند! نقش اول فیلم (یونس)، اقتباسی است از دوران جنگ و جبهه "شهید سیانوش رحمانی". شهید مشهدی الاصلی که مادر عزیزش، ساکن فرامرزعباسی است و قرار شده، اکران اول فیلم را میهمان دستندرکاران اشنوگل باشد.
 
امشب، به دعوت هادی حاجتمند، در دفتر سینمایی عصر، نشستیم و فیلم را دیدیم. بعد از تماشا، "حاج مهدی خویشاوندی"، که خود غوّاصِ بازمانده از همان روزگاران است، ایستاد و سوق الجیشی منطقه را روی گوگل برای مان تشریح کرد.
 
فیلمی که در سه روز اوّل جشنواره فجر سال قبل، بهترین فیلم از نگاه مردم می‌شود، اما در کمال ناباوری و با جمع کردن صندوق آراء مردمی، به ناگهان، ماجرای نیمروز، بهترین فیلم مردمی معرفی می‌شود.
 
کار بچه‌های مشهدی دیدنی است. از دست ندهیدش.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

دعوت عضور شورای شهر مشهد برای دیدن فیلم اشنوگل در پردیس سینمایی هویزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار