دوره آموزشی پلاک گذاری برای پرورش دهندگان ماهیان خاویاری در بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید ولی الله صالحی میر رﺋیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران گفت: برای توسعه پایدار این صنعت و رصد ماهیان و نهایتا صادرات گوشت و خاویار باید این ماهیان دارای شناسنامه باشند و یکی از روشهای علمی جهت تحقق این امر پلاک گذاری یا همان نصب میکرو چیپ برروی این است که این کد نصب شده باید به سایتس نیز اعلام گردد تا درصادرات آن با مشکل مواجه نباشیم.

وی افزود: در همین راستا دوره  پلاک گذاری و نصب میکروچیپ در ماهیان خاویاری موجوددرمراک  پرورش توسط شکوری مدیرکل منابع آبهای شیرین با حضور پرورش دهندگان و تولیدکنندگان ماهیان خاویاری مازندران در سالن جلسات اداره کل شیلات مازندران برگزار شد.

صالحی گفت: در این دوره مساﺋل و موارد مرتبط با پلاک گذاری در ماهیان خاویاری از جمله انواع نشانه گذاری یاتگها، و نحوه نصب میکرو چیپ ، قوانین صادرات خاویار و گوشت آن ، کد گذاری و اعلام کدهای نصب شده به سایتس ، نحوه تکمیل فرم ها آموزش داده شد.

رﺋیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران افزود: در این دوره ۳۵ نفر از پرورش دهندگان ماهیان خاویاری مازندران حضور داشتند و در پایان به شرکت کنندگان گواهی دوره اهدا شد.

انتهای پیام/ م

آموزش پلاک گذاری ماهیان خاویاری در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.