مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت:13 درصد از اعتبارات دولت در بخش آموزش‌ و پرورش هزینه می‌شود که میانگین بین‌المللی این اعتبارات 17 درصد است که در پایان دولت دهم به 9 درصد تقلیل یافته بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها  امروز در مراسم افتتاح هنرستان ملک 3، درباره وضعیت فضای آموزشی در استان اصفهان اظهار کرد: در دوران کنونی حدود یک‌سوم از فضای آموزشی استان نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که بعضی از این مراکز دارای شرایط بحرانی هستند.

وی شهرستان نجف‌آباد را جزو شهرستان‌های اول استان از لحاظ کمبود فضای آموزشی در حد بحران برشمرد و افزود: امروز بیش از هر زمانی، آموزش‌ و پرورش نیازمند کمک و همت خیرین است به‌ خصوص شهرستان نجف‌آباد از لحاظ فضای آموزشی در شرایط بحرانی‌تری قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان درباره دیگر مشکلات فضای آموزشی در استان گفت: یکی دیگر از مشکلات به‌ خصوص در سطح شهر اصفهان، وجود 500 مدرسه وقفی است که باید در قبال فضا، اجاره‌بها پرداخت شود که در سال جاری سه مورد از این مدارس حکم تخلیه حقوقی گرفته شد که طی پیگیری‌ها تا سه سال آینده به آموزش‌ و پرورش مهلت داده شد.

وی وجود مدارس دو نوبته را خسارتی به وضعیت آموزشی دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: در استان اصفهان درباره وضعیت آموزشی با مشکل پراکندگی شهرستان‌ها و بزرگی استان مواجه هستیم و هم‌اکنون 210 مدرسه در استان زیر 10 نفر دانش‌آموز دارند به‌طوری که در برخی از شهرستان‌ها هم چون خور و بیابانک و فریدونشهر مدارس دو نفره یا سه نفره وجود دارد.

قائدی‌ها درباره اعتبارات دولتی نیز تصریح کرد: 13 درصد از اعتبارات دولت در بخش آموزش‌ و پرورش هزینه می‌شود که میانگین بین‌المللی این اعتبارات 17 درصد است که در پایان دولت دهم به 9 درصد تقلیل یافته بود با آن که در بسیاری از کشورها سهم آموزش و پرورش 25 درصد است.

وی ادامه داد: زمانی که 98.4 دهم درصد اعتبارات آموزش‌ و پرورش در هزینه‌های پرسنلی مصرف می‌شود، چطور می‌تواند این نظام آموزشی خودش را اداره کند به‌ خصوص در زمینه ساخت فضاهای آموزشی و در این میان باید بیش از همه به دنبال جذب خیرین در این راستا باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

یک‌سوم فضاهای آموزشی استان اصفهان نیاز به مقاوم سازی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.