معاون توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

لزوم تغییر نگرش به حوزه فرهنگ در بحث اقتصادی

معاون توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حوزه فرهنگ در کانون‌های پرورش فکری کودکان باید به درآمدزایی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فریدون واحدی معاون توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم تغییر نگرش به حوزه فرهنگ در بحث اقتصادی گفت: حوزه فرهنگ در کانون ها باید درآمدزایی داشته باشد.

 واحدی صبح امروز در مراسم بهره برداری و آغاز به کار ششمین مرکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به ویژگی های مردمان شهر یزد و نجابت و نیکی ساکنان شهر یزد، اظهار داشت: یزد از استان های بی مسئله و بی حاشیه در سطح کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یزد به عنوان الگویی در سطح کشور برای کانون پرورشی فکری شناخته شده است، ادامه داد: خوشبختانه در این استان چالشی در سطح کانون نداریم که این امر برای ما ارزشمند و مهم است و امید است که در سطح همه کانون های کشور چنین روندی را شاهد باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه همواره از نقطه نظرات و پیشنهادات مربیان در سطح کانون ها بهره مند بودیم، اضافه کرد: این رویه باید تداوم داشته باشد چرا که اگر ارتباط کمرنگ شود، کانون ها نیز کمرنگ خواهند شد و باید در این عرصه به افق های دور و آرمان ها نگاه کرد و برای آن تلاش داشت.

وی با بیان اینکه تلاش ما در این مدت ارائه چشم انداز و افق های روشنی بوده است، گفت: چشم انداز 10 ساله کانون، آرمانی دست یافتنی است که به مدیریت و تقویت وضعیت جاری منجر خواهد شد.

واحدی با بیان اینکه دو برنامه پنج ساله برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یکی از بحث های جدی در کانون ها، افزایش بهره وری و رسیدن به منابع مالی جدید با توجه به اقتصاد فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ به طور قطع برنامه ریزی برای درآمدزایی نیاز دارد، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی استفاده کرد و کار فرهنگی را گسترش داد و به درآمدزایی نیز رسید.

معاون توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه باید نگاه به حوزه فرهنگ تغییر کند و از حالت هزینه ای خارج شود، تصریح کرد: حوزه فرهنگ نیز می تواند درآمدزا باشد که در بسیاری از عرصه ها مثل فیلمسازی به این موضوع توجه شده است.

وی تاکید کرد: حوزه های فرهنگی برای تولید مجدد و پیشرفت نیاز به درآمدزایی دارد تا بتواند فعالیت های فرهنگی را در سطح کشور توسعه داده و تقویت کند.

واحدی با بیان اینکه باید از این نگاه به ظرفیت های درونی اقتصاد فرهنگ توجه داشت، گفت: به دنبال راهکار و روش هایی خارج از چارچوب نیستیم بلکه در این دستگاه فرهنگی به ظرفیت های داخل کانون توجه خواهیم داشت.

وی، عرضه محصولات فرهنگی را نوعی درآمدزایی در راستای توسعه فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: در این مسیر بازگشت هزینه تولید و تولید مجدد را با سود منطقی خواهیم داشت که برای تولیدات فرهنگی و هزینه فایده کانون ها موثر است و این یکی از ظرفیت های داخلی کانون ها است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر موارد چشم انداز تعریف شده در سطح کانون را توجه به رضایتمندی حرفه ای همکاران و کارکنان دانست و گفت: این موضوع در هر دو برنامه پنج ساله دیده شده و طرحی برای ارتقای حوزه رفاهی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اقتصاد فرهنگ به طور قطع برنامه ریزی برای درآمدزایی نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار