شناخت وآگاهی؛

ارزش نداشتن عبادت بدون شناخت و آگاهی

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: عبادتی که همراه با شناخت نباشد ارزشی ندارد و خداوند هم انسان‌ها را از عبادت کورکورانه و بدون شناخت و آگاهی بر حذر داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی  نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: امیر مومنان علی (ع) در این نامه که می‌توان آن را منشور تربیت اسلامی عنوان کرد، خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) توصیه‌های تربیتی ایراد فرموده اند که به نوعی می‌توان این نامه را خطاب به تمام جوانان مسلمان محسوب کرد.

وی به سه توصیه مهم امام علی (ع) در این نامه اشاره کرد و افزود: آن حضرت تفقه در دین را اولین توصیه به فرزندش عنوان کرده و فرموده اند، فرزندم تلاش کن تا مسائل دین را خوب بفهمی.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تقلید را صرفاً در فروع دین مجاز برشمرد و تاکید کرد: در اصول دین تقلید جایز نیست و می‌بایست شناخت ما در اصول دین بر اساس باور و یقین قلبی باشد.

آیت الله میرعمادی به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: عبادتی که همراه با شناخت نباشد ارزشی ندارد و خداوند هم انسان‌ها را از عبادت کورکورانه و بدون شناخت و آگاهی بر حذر داشته است.

وی در ادامه به ارزش علم آموزی و فهم در دین اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند من دوست دارم بر سر شیعیانم تازیانه زنند تا آن‌ها علم بیاموزند و فهم در مسائل دینی پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به ارزش مطالعه و کتابخوانی هم اشاره کرد و تاکید کرد: بر خلاف اینکه بعضی اعتقاد دارند مطالعه کتاب با پیشرفت علم و تکنولوژی به مطالعه اینترنتی تغییر جهت داده است، باید گفت: با توجه به سطحی بودن، نداشتن مرجع و منبع مورد اعتماد و عدم ماندگاری مطالعات اینترنتی باید مطالعه کتاب را در اولویت قرار داد.

آیت الله میرعمادی در ادامه عادت دادن نفس به ترک گناه و ایستادگی و مقاومت در راه حق را توصیه‌های دیگر امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) در نامه سی و یکم نهیج البلاغه عنوان کرد و تصریح کرد: باید نفس خود را به کار‌های نیک و پسندیده عادت داد و در برابر امور حق ایستادگی و پافشاری کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تقدیر از همراهی و عنایت ویژه نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به مسائل آموزش و پرورش گفت: حمایت، پشتیبانی و همراهی نماینده، ولی فقیه از برنامه‌های حوزه تعلیم و تربیت ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند اهداف تربیتی را در مدارس محقق کند.

گفتنی است در این مراسم مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک و روسای ادارات قرآن، نماز و عترت، فرهنگی هنری و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/م

عبادت بدون شناخت و آگاهی ارزشی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار