اختصاص وام بلاعوض به مددجویان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دوبرابر شدن مستمری آبان مددجویان زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی ربیعی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز وارد کرمانشاه شد گفت:من خودم ظرف چند ثانیه همه خانواده‌ام را در زلزله از دست دادم و درک می کنم  بنا براین با همه مردم منطقه همدردم.

وی گفت: اگر زمین را مشخص کنید از هفته آینده می گوییم کار ساخت یک درمانگاه مجهز را در سرپل ذهاب و جوانرود شروع کنیم که حدود ۸ میلیارد تومان هزینه دارد.

وزیر کار با بیان اینکه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی ۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، افزود: از فردا آجرگذاری یک مرکز توانبخشی و نگهداری کودکان بی سرپرست را هم شروع می کنیم.

ربیعی گفت: ۱۲۰ معلول جدید ناشی از زلزله داریم که تحت پوشش تامین اجتماعی خواهند آمد و مستمری این ماه مددجویان زلزله زده را هم دوبرابر پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ کانکس مهد کودک هم اکنون در منطقه برقرار است، گفت: ۲۱ کانکس دیگر هم خواهد آمد که یک وعده غذای گرم به بچه ها داده خواهد شد.

ربیعی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که یک کمک بلاعوض برای مددجویان هم در نظر بگیریم. همچنین ۱۳۰۰ خانه مددجویان تخریب اساسی شده که نفری ۱۰ میلیون تومان پرداخت بلاعوض خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد: با بانکهای عامل نیز برای سرعت پرداخت تسهیلات برای استان کرمانشاه شخصا جلسه خواهم گذاشت و برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی سهم شهرستان‌های زلزله زده را ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد.

ربیعی با تاکید بر اینکه باید برای ساخت و سازهای مجدد از نیروهای بومی استفاده کرد تا اشتغال زایی شود، افزود: در شهرهای زلزله زده برنامه های مهارت آموزی خواهیم داشت که به اشتغال زایی منجر شود.

وی گفت: برای ۷ هزار واحد صنفی شهرستانهای زلزله زده نیز وارد کار خواهیم شد و خدماتی را ارائه خواهیم کرد هر سرمایه گذاری هم پیدا کنید صفر تا صد آن را دنبال خواهم کرد که به سرانجام برسد. پالایشگاه آناهیتا را هم ویژه باید دنبال کنیم.

انتهای پیام/ز

 

باید برای ساخت و سازهای مجدد از نیروهای بومی استفاده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.