رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس از پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهروش جلالی رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار استان فارس اظهار کرد: وام مشاغل خانگی، نسبت به پارسال ۴ برابر شده و هر فردی که بتواند مجوز مشاغل خانگی اخذ کند، می‌تواند ۲۰ میلیون تومان وام بدون بهره دریافت کند.

وی ادامه داد: سهمیه استان فارس برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل یعنی سپه و صادرات ابلاغ شده است.

جلالی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب ۲۱۴ رسته شغلی شامل ۱۲۰ رسته صنایع دستی، ۳۰ رسته کشاورزی، دامپروری و شیلات، ۴۱ رسته صنعتی، ۱۷ رسته کسب و کار‌های گرایش فناوری اطلاعات و ۷ رسته خدمات پرداخت می‌شود و به محض ابلاغ آیین نامه بیمه فعالان مشاغل خانگی، افراد مشمول تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با اجرای طرح مشاغل خانگی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شود، اضافه کرد: متقاضیان ثبت نام این طرح می‌توانند به پایگاه اینترنتی mashaghelkhanegi.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس گفت: بعد از تحویل مدارک و طرح هر متقاضی، طرح‌های دریافتی از سوی دستگاه اجرایی به اداره کل ارسال می‌شود تا بعد از دریافت شماره ثبت بر اساس اولویت به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شوند.

جلالی ادامه داد: پرداخت تسهیلات طرح مشاغل خانگی به دو صورت پرداخت به پشتیبان و مستقل انجام می‌شود که رقم پرداخت شده به افراد متقاضی دریافت این تسهیلات در قالب مشاغل مستقل به ازای هر نفر تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه است.

وی افزود: به پشتیبان‌ها نیز به ازای هر نفر تحت پوشش تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه پرداخت می‌شود و هر پشتیبان تا سقف ۷۵ میلیون تومان می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

جلالی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۳ ساله است، اضافه کرد: افراد پشتیبان ملزم هستند ابزار و وسایل کار برای اعضای تحت پوشش خود را تامین و در اختیار آن‌ها قرار داده و سپس تولیدات این افراد را خریداری و دستمزد مورد توافق را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ن

آغاز پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
‌شاه جهان مصلحی
۲۲:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام مسکن مهر لپویی زندگی میکنم احتیاج به وام برای بسته بندی حبوبات دارم هم خودم مشغول بشم هم اطرافیان ممنون راهنمای کنید
آخرین اخبار