رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تا کنون ۷۲ واحد تولیدی استان موفق به اخذ ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک‌های استان شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  راضیه علیرضایی در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از چند واحد صنعتی افزود: این صنایع با توجه به تجهیز واحد‌های تحقیق و توسعه خود و کمک‌هایی که دانشگاه‌ها در حوزه‌های صنعت داشتند مجوز دانش بنیان را دریافت کردند.


وی گفت: امکان استفاده از دانش تولید شده در دانشگاه‌ها و خدمات فناورانه در حوزه‌های تولید فرصت‌هایی است که مجوز‌های دانش بنیان برای بخش تولید ایجاد می‌کند لذا باید برای صادرات محصولات واحد‌های دانش بنیان رویه‌های جدیدی اتخاذ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات رونق تولید افزود: امسال پرداخت تسهیلات در کشور با تاخیر و ثبت نام واحد‌ها برای دریافت این تسهیلات پس از تلاش فراوان از مرداد ماه آغاز شد که بر این اساس از بودجه استانی ۲۴۰ میلیارد ریال به عنوان اعتبارات ارتقای شاخص‌های اقتصادی به منظور یارانه سود تسهیلات اختصاص یافت که منجر به تحرک تولید شد.

علیرضایی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۷۶ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند گفت: تاکنون پرونده ۹۲۰ واحد تولیدی خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب یا تقاضا برای تسهیلات مربوط به نوسازی ماشین آلات و همچنین متقاضی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام به بانک ارجاع شده است.

وی افزود: مصوبه ۹۲۰ واحد برای دریافت تسهیلات در مجموع چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود که از این میزان تاکنون ۷۲ واحد موفق به اخذ ۳۵۰ میلیارد ریال شده اند.
وی ادامه داد: برای کمک به بخش تولید، امسال از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان ۱۱۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات نیز برای سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی واریز شد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: برای رسیدن به سند چشم انداز توسعه کشور، باید همه فرآیند‌ها از جمله فرآیند‌های اداری با آن هدف تنظیم شود لذا آنچه باید برای رونق بخش تولید خراسان رضوی در سطح ملی توسط مسئولان عالی انجام گیرد، حتما پیگیری خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان، تولید کالا‌های غیراستانداردی است که به صورت مشابه کالا‌های اصلی ساخته، اما با قیمت ارزان‌تر فروخته می‌شود و بعد در موقع خرید، استاندارد کالا فدای قیمت می‌شود و کالای ارزانتر با استاندارد و کیفیت پایین‌تر فروش بیشتری پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر قیمت برخی تولیدات صنعتی از مشابه آن‌ها در بازار بیشتر است قطعا استاندارد و کیفیت به مراتب بهتری دارند که باید مصرف کنندگان در زمان خرید به این بخش توجه ویژه داشته باشند و مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با خرید کالای استاندارد و تولید داخل، از صنعت داخلی حمایت کنند.

رشیدیان با بیان اینکه خراسان رضوی در تدوین برنامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی از استان‌های پیشرو است افزود: به منظور اجرایی شدن برنامه ششم توسعه در استان، هدف در حوزه صادرات، تولید و اشتغال مشخص شده و همه تقسیمات کاری بین دستگاهی و بین حوزه‌ای و جغرافیایی براساس مزیت‌های نسبی که در استان وجود دارد، انجام شده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید استاندار خراسان رضوی از واحد های صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.