سالاری:

منطقه 22 به سَمبل رعایت نکردن طرح تفصیلی تبدیل شده است/ مردم ما را نمی بخشند

عضو شورای شهر تهران گفت:منطقه ٢٢ یکی از آشفته‌ترین مناطق تهران است و به سمبلی برای رعایت نکردن طرح تفصیلی تهران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ تهران که در سالن همایش ساختمان امام علی (ع) معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ٢٢ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بحث بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ براساس مصوبه عالی شهرسازی ضرورت داشت که به مباحث شهر سازی در راستای سلسله نشست‌های گفتمان‌های نشست شهری بپردازیم و لازم می‌دانم از همه‌ی اساتید و مدیران و نخبگان شهری که حضور به عمل آوردند، تشکر کنم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: منطقه ٢٢ یکی از آشفته‌ترین مناطق ٢٢ گانه تهران است و به سمبلی برای  رعایت نکردن طرح تفصیلی و طرح جامع تهران تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در رعایت نکردن  ضوابط و اصول و آشفتگی‌های شهری همه‌ ما از جمله  بنده به عنوان عضو شورا تا همه‌ مشاوران و کارشناسان و مدیران اجرایی مقصر هستیم.

سالاری افزود: من یاد گرفته ام اگر چالش‌ها و مشکلات را به دغدغه‌ای در افکار عمومی تبدیل کنیم خود به خود حل می‌شود اما ما این کار را انجام ندادیم.

وی ادامه داد: همانطور که شهردار هم چند بار مطرح کرد اداره شهر از زمانی مشکل شد که در دهه شصت مقرر شد شهرداری‌ها خودکفا شوند، اما درآمد‌های پایدار برای آنها در نظر گرفته نشد.

سالاری افزود: درآمد‌ها از ساخت و ساز و تراکم فروشی حاصل شد که همین به الگویی برای کلان شهر‌ها نیز تبدیل شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ١٨ هزار میلیاردی شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران هیچگاه دغدغه کسب درآمد و کسری بودجه نداشته است و مدیران شهرداری اساسا مدیران هزینه‌ای شده اند، بنابراین به نجفی گفتم یک کار خوب انجام بدهد و به مدیران و شهرداران مناطق بگوید هزینه نتراشند.

اشباع مال ها در مناطق مرغوب تهران

سالاری با اشاره به تعداد زیاد مال ها در تهران اظهار داشت: بارگذاری حوزه‌های درآمدزایی مثل مال‌ها در مناطق مرغوب تهران اشباع شده است.

وی با نابسامان خواندن وضعیت شهرداری تهران ادامه داد: بسیاری از خدمات حوزه خدمات شهری، معاونت اجتماعی و حتی عمرانی شهرداری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود در حالی که ٦٨ هزار پرسنل از شهرداری حقوق می‌گیرند و واقعا نمی‌دانیم با این وضعیت باید چکار کرد؟!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با رأیی که مردم به ما دادند مسئولیت ما زیاد شد، ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توانیم بگوییم که تعداد اصولگرایان در مدیریت شهری بیشتر از ماست، الان ما اعضای شورا به شکل یک دست و مدیریت شهری و همینطور نمایندگان مجلس و دولت همسو و از یک طیف هستیم بنابراین شهروندان هیچ گونه بهانه‌ای را نمی‌پذیرند و ما را نخواهند بخشید.

وی با بیان اینکه دیگر از مشکلات و چالش‌های گذشته حرفی نمی‌زنیم، افزود: علی رغم مشکلات، ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد و مهمترین رسالت ما این است که با کمک این ظرفیت‌ها شکاف بی اعتمادی بین مردم و مدیریت شهری را پر کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: باید تلاش کنیم مجموعه فساد و رانتی که شهرسازی را فرا گرفته رفع کنیم.

وی افزود: با بررسی‌ها مشخص شد در همین منطقه ٢٢ در ساخت یکی از تعاونی‌های شهرداری که ١٢٠٠ متر تجاری بوده تخلف گسترده رخ داده است و جالب‌تر آن است که همین مجموعه بدهکار بزرگ شهرداری هم محسوب می شود.

سالاری با اشاره به تخلف دیگری در ساخت و ساز‌های منطقه ٢٢ اضافه کرد: در کنار دریاچه ١٤ طبقه ساخته می‌شود و بعداز اتمام تازه به آن پروانه می‌دهند و این در حالی است که برای ٢٠ متر به مردم پروانه نمی‌دهند و همه‌ این‌ها در منطقه‌ای رخ می‌دهد که قرار بود الگوی توسعه شهری باشد.

عضو شورای شهر تهران در پایان با تقدیر از حضور شهردار منطقه ٢٢ در نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی این منطقه اظهار داشت: نوذرپور شهردار جدید منطقه ٢٢ از ظرفیت‌های ملی حوزه مدیریت کشور است و قطعا در این منصب هم مثل سایر بخش‌ها تحولات اساسی و مثبت ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار