همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید خجسته مقال

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید خجسته مقال از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شودو دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است .در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید علی خجسته مقال عضو سپاه پاسداران بود. شهید در اطلاعات عملیات فعالیت داشت و در عملیات برون مرزی شرکت داشتند و برای شناسایی می رفتند موقع شهادت به شناسایی رفته بودند که با انفجار مین به شهادت رسیدند . شهید علی خجسته مقال درست در روز عید در اولین روز سال 62به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید خجسته مقال


ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا ء عند ربهم یرزقون
و هرگز مپندارید که کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و شهید می شوند مرده اند،بلکه آنها زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند .

با دورد و سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران خمینی بت شکن و درود و رحمت خداوند نثارارواح شهیدان اسلام ودرود بر ادامه دهندگان راه این شهیدان باد. سلام بر تمامی اهل فامیل علی الخصوص پدر و مادر مهربان و عزیزم در ابتدا از همه خالصانه می خواهم که برای من گریه و اشک نریزید و با تبدیل این ناله ها به شکر و خنده تیر تیزی به قلب صدامیان و منافقان بزنید .پدرجان من نذر کرده بودم که اگر شهید راه خداوند بشوم یک گوسفند در راه خدا قربانی کنیم و حالا از شما می خواهم که از پول خودم این نذر مرا به انجام رسانید .

مادرجان به برادر کوچک و عزیزم حسین بگویید که بیاید سره قبر ما و با آن صدای دلنشین برای شادی ارواح شهداء قران بخواند . در ضمن به او توصیه کنید که قرآن را کاملا یاد بگیرد و به گفته های آن که فرموده الهی است عمل بکند و نیز به برادر بزرگم علی جان بگویید (که شهید شده است)که هروقت خطری از سر انسان رد شود دو رکعت نماز شکر به جای می آورند و حالا که خطر  به خواست خدا از سر ما رد شده زحمت کشیده و تا ختم من هر روز 2 رکعت نماز شکر به جای آورد به مادرم بگویید هرچه بدی و ناراحتی از دست من کشیده به بزرگواری خودش مرا ببخشد و شیر خودش را حلالم بکند تا که در آن دنیا پیش خداوند و پیامبر و ائمه خجالت نکشم پدر جان مرا بخاطر این همه گستاخی که در مقابل شما مرتکب شده ام به بزرگواری خودتان ببخشید به خواهرانم بگویید که مرا ببخشند و زینب وار در مقابل مسائل مقاومت کنند ای برادران گرامی  به دیگران روحیه بدهید و از این موضوع اصلا ناراحت نباشید و در حق خود مرا عفو نمایید به همه دوستان و اشنایان بگویید که مرا حلال کنند و به فرموده های امام عمل کنید و همیشه او را دعا کنید.به امید زیارت یکایک شما در آن دنیای باوفا،پدر جان منتظر دیدارت هستم.

انتهای پیام/

 

بیوگرافی شهید خجسته مقال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار