درخواست اتحادیه بین المللی حقوق بشر برای آزادی فوری نبیل رجب

اتحادیه بین المللی حقوق بشر روز جمعه از سفیر بحرین در فرانسه خواست نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرینی را فوری آزاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از دبی، اتحادیه بین المللی حقوق بشر روز جمعه از سفیر بحرین در فرانسه خواست نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرینی را فوری آزاد کنند.

دیمیتری کریستوپولوس رئیس اتحادیه بین المللی حقوق بشر گفت: مقامات بحرینی از طریق فشار‌های قضایی تلاش می‌کنند تا نبیل رجب فعال برجسته حقوق بشر این کشور را ساکت کنند و تنها اشتباه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین این است که بر آزادی اندیشه و بیان پایبند است.

اتحادیه بین المللی حقوق بشر تاکید کرد نبیل رجب در شش سال گذشته چهار سال از زندگی خود را در زندان سپری کرده و به دلیل رفتار‌های نامناسب و آزار و اذیت در زندان، زندگی او به خطر افتاده است.

این اتحادیه افزود نبیل رجب فعال سیاسی و حقوق بشری در بحرین به دو سال زندان محکوم شده و حکم او در دادگاه استیناف تایید شده است و همچنان درباره مسایل قضایی دیگر تحت پیگرد است.

این نهاد مدافع حقوق بشر در ادامه بیانیه خود می‌پرسد، جرم نبیل رجب چیست؟ وی بر این مسئله تاکید دارد که دولت بحرین به خبرنگاران و فعالان حقوق بشر اجازه نمی‌دهد وارد این کشور شوند. دادگاه تجدیدنظر (استیناف) بحرین چهارشنبه گذشته حکم صادره علیه نبیل رجب را که به دو سال زندان محکوم شده بود، تایید کرد.

یک منبع قضایی اعلام کرد دادگاه استیناف در منامه فرجام خواهی وکلای نبیل رجب را رد و حکم دو سال زندان را تایید کرده است.

نبیل رجب همچنین در قالب دومین پرونده‌ای که به اتهام انتشار یک رشته پیام‌های توئیتری در انتقاد از عربستان سعودی و متحدانش بر سر حمله نظامی در یمن در دادگاه جریان دارد، با مجازات احتمالی پانزده سال حبس روبروست.

این فعال حقوق بشر در سال‌های اخیر بار‌ها به سبب شرکت در تظاهرات ضد دولتی و یا دعوت مردم به شرکت در تظاهرات ضد نظام حاکم آل خلیقه بازداشت شده است و بسیاری از سازمان‌های حقوق بشر بین المللی خواستار آزادی او شدند.

انتهای پیام/

درخواست اتحادیه بین المللی حقوق بشر برای آزادی فوری فعال بحرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار