توسعه کشت گیاهان دارویی در خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : کشت 814 هکتار برای توسعه و افزایش تولید گیاهان دارویی در استان خراسان شمالی انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با اشاره به عملیات احیای گیاهان دارویی در قالب طرح های بهره برداری از مراتع و مدیریت منابع جنگلی با اهداف حفظ منابع طبیعی و ایجاد اشتغال در عرصه های طبیعی استان گفت : تاکنون 82 فقره پرونده متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به اغتبار 98 میلیارد و 600 میلیون ریال برای کشت گیاهان دارویی نظیر باریجه ، گل محمدی ، زرشک و سنجد ، و زعفران در سطح 90 هکتار معرفی شده است .

وی با بیان این که در این راستا حمایت های تسهیلاتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی صورت گرفته است ، افزود : برگزاری کارگاه آموزشی و بازدید از مزارع الگویی ، ایجاد مزارع الگویی و توسعه کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در مناطق مستعد استان با هدف تغییر الگوی کشت خصوصا در مناطق کم آب و اراضی مستعد شیب دار از جمله برنامه ها و اقدامات پیش رو در زمینه توسعه گیاهان دارویی در استان خراسان شمالی است .

شریکیان سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان را هزار و 285 هکتار با تولید هزار و 920 تن اعلام و اظهار کرد : گیاهان دارویی شامل زیره سبز ، آویشن باغی ، باریجه ، نعنا فلفلی ، خاکشیر ، گشنیز ، کدو تخم کاغذی، کتان و ... در استان خراسان شمالی کشت می شود .

وی بهره گیری از توان علمی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ، توسعه تشکل های تولیدی گیاهان دارویی و حمایت از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی و بسته بندی از دیگر برنامه ها در زمینه گیاهان دارویی در استان برشمرد .

انتهای پیام/آ

کشت هزار و 285 هکتار گیاهان دارویی در استان خراسان شنالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.