رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها پایه‌گذاری شد امااین اصل فقط به صورت ظاهری اجرایی شد.

از سال 58 دانشگاه‌ها فقط به شکل ظاهری اسلامی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سرلشکر حسن فیروز آبادی مشاور عالی رهبری در دومین همایش تجلی از جهادگران عرصه علم، پژوهش و فناوری گفت: در سال 1358 اصل انقلاب فرهنگی با اهدای شهدای زیادی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها پایه‌گذاری شد اما متاسفانه پس از سال‌ها این اصل فقط به صورت ظاهری و در سطح بسیار ضعیفی اجرایی شد و در سطح محتوا به آن پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بعد از جنگ تحمیلی برای هدایت علمی کشور به سمت تولید علم تلاش زیادی دارند و همیشه بر این مسئله تاکید دارند که دنیای استکبار، علم واقعی را با خود از ایران خارج کرده و حال تلاش می‌کند موارد گزینشی مورد پسند خود را که چیزی جز افزایش وابستگی به آنها ندارد به ایران وارد کند.

اولین وظیفه دانشگاه‌ها تولید علم است

 سرلشکرفیروزآبادی خاطر نشان کرد: در نهضت نرم‌افزاری تعیین شده برای دانشگاه‌ها، تولید علم به عنوان اولین وظیفه دانشگاه‌ها تعیین شده است که باید علوم وارداتی از کشورهای غربی را کنار بگذارند و علوم مورد نیاز کشور را تولید کنند.

هدف دانشگاه‌ها،  تولید علوم انسانی مبتنی بر علوم اسلام است

رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه همه دانشجویان و اساتید باید برای تولید علم و فناوری تلاش کنند تصریح کرد: بخش مهم و تاثیر گذار اسلامی شدن دانشگاه‌ها همان تولید علوم انسانی مبتنی بر علوم اسلام ناب محمدی است.

 وی ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از تولید علم در کشور پاسخگوی نیازهای داخلی نیست که باید این رویکرد اصلاح شود و نیازهای اصلی کشور در اولویت قرار بگیرد. به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی موارد زیادی مشاهده می‌کنم که دانشجویان از کتب خارجی به عنوان منبع پایان‌نامه‌های خود استفاده می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد هنوز از کشورهای اروپایی در زمینه تولید علم عقب هستیم.

 با نگاه جناحی به دانشگاه‌ها پیشرفت نمی‌کنیم

غیب پرور مسئول سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم، پژوهش و فناوری گفت: توجه به پیشرفت علم از نان شب هم واجب‌تر است من معمولا در همایش‌ها شرکت نمی‌کنم چون معتقدم این همایش‌ها به تنهایی نتیجه و فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت زمانی به سرانجام می‌رسد که با یک نگاه تحولی همراه باشد خاطرنشان کرد: اخبار زیادی به دست ما می‌رسد که نیروهای انقلابی حتی با معدل ۲۰ نمی‌توانند در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیئت‌علمی حضور داشته باشند، قطعا با چنین نگاه‌های جناحی پیشرفت حاصل نمی‌شود.

مسئول سازمان بسیج تاکید کرد: برای پیشرفت هرچه بهتر در عرصه علم و فناوری باید در پایان هر سال کارنامه عملکرد خود را بررسی کنیم که آیا تفاوت قابل توجهی با سال گذشته داشته‌ایم یا خیر، اما متاسفانه این رویکرد در سطح کشور به خوبی رعایت نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
دورد بر شما سردار
آخرین اخبار