یک استاد دانشگاه گفت: صدا و سیمای ایران در پخش اخبار به دلیل تحقیق عمیق و منبع خبر اخبار بهتری ارائه می‌دهد و شبکه‌های ماهواره‌ای به وسیله انگلیس به حاشیه پراکنی می‌پردازند.

صدا و سیمای ایران اخبار را با منبع خبر پخش می‌کند و بی ‌بی سی با شایعه پراکنیمسیح لهر‌اسبی مدرس دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جايگاه صدا و سيما در جامعه و ميان مردم گفت: صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد آرامش برای مردم دارد که البته در کنار این آرامش به انعکاس اخبار صحیح هم می‌پردازد. نکته حائز اهمیت درباره صدا و سیما این است که اطلاعات و اخبار با توجه به بستر اجتماعی موجود بیان می‌شوند.

 این مدرس دانشگاه مزیت صدا و سیما را در داشتن منبع خبر دانست و گفت: خبری که به وسیله صدا و سیما پخش می‌شود، دارای منبع مشخص خبری است و این وجه تمایز صدا و سیما با دیگر شبکه‌های خارجی است. البته در رسانه ملی بخش تحلیل عمیق خبر وجود دارد؛ این در حالی است که در شبکه‌های ماهواره‌ای مانند بی بی سی تنها به حاشیه پرداخته می‌شود.

وی گفت: شبکه‌هایی مانند بی بی سی فارسی برای توده مردم خبر می‌دهند و هدفشان مشخص نیست. آنها تنها به شایعات می‌پردازند که هیچ‌گونه منبعی ندارند و این در حالی است که در رسانه ملی به وحدت جامعه، همبستگی و روحیه مردم توجه زیادی می‌شود.

 لهراسبی با اشاره به پراکنده‌گویی بی بی سی فارسی گفت: این شبکه به وسیله دولت انگلیس اداره می‌شود و با تفکرات انگلیسی طی طریق می‌کند. البته خبر پراکنی خارجی در این شبکه چنان نخ نما شده که بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: دوری مردم از صدا و سیما نیز جزو شایعاتی است که به وسیله همین شبکه‌ها مطرح می‌شود. با کمی توجه به آمار می‌توانیم به صراحت به این موضوع پی ببریم که مردم کشورمان هنوز به صدا و سیما اعتماد دارند و رسانه ملی همچنان از اقبال خوبی در ارتباط با مردم برخوردار است. چرا که اخبار صحیح و دست اول را بدون پنهان کاری پخش می‌کنند.‌

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار