معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سمای استان اصفهان از تحصیل 6608 دانش‌آموز و دانشجو در مراکز سمای استان اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا نظری با اشاره به آمار دانش آموزان و دانشجویان مراکز سمای استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 5 هزار و 509 دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای سمای استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مدارس سما علاوه بر شهر اصفهان در شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا، دهاقان، مبارکه، مجلسی، اردستان، تیران، شاهین‌شهر و دولت‌آباد فعالیت دارند؛ 524 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی، 2 هزار و 996 دانش‌آموز در دوره ابتدایی، 150 دانش‌آموز در دوره اول متوسطه، 379 دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه و 110 دانش‌آموز در دوره فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل در این مدارس هستند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سمای استان اصفهان از تحصیل 6 هزار و 608 دانشجو در مراکز سماء استان اصفهان خبر داد و گفت: توسعه رشته در آموزشکده‌های سما از جمله مهم‌ترین راهبردهای آینده ماست؛ خروجی این آموزشکده‌ها در همه رشته‌ها باید دانش‌آموختگانی باشند که برای ورود موفق به بازار کار آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید با مسائل بازار کسب و کار آشنایی داشته باشند، مهارت‌های لازم را فراتر از تئوری‌های ذهنی و معمول کسب کرده باشند و با اصول و الزامات کارآفرینی بیگانه نباشند که آموزشکده‌های سما در همین راستا گام نهاده است.

نظری خاطرنشان کرد: آموزشکده‌های سما شهرهای استان اصفهان شامل شهر اصفهان با 2 هزار و 250 دانشجو، خمینی‌شهر با هزار و 227 دانشجو و نجف‌آباد با هزار و 781 دانشجو در سال 96 در رشته‌های مختلف دانشگاهی فعال هستند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان اصفهان با بیان اینکه باید به مدل تلفیق و عدم جدایی بین کار آموزشی و پرورشی رسید، عنوان داشت: یک معلم آموزشی بدون داشتن هدف تربیتی به هیچ وجه موفق نخواهد بود و هرگز نمی‌توانیم  به دانش‌آموزان نگاه مکانیکی داشت.

وی در پایان تصریح کرد: رسالت اصلی ما آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه است و در این مسیر نباید دنبال نگاه‌های کاریکاتوری و یا شبه آموزشی و شبه پرورشی باشیم که نوعی انحراف از مسیر اصلی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار