مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

روزانه 750 تن زباله در قم جمع آوری می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت:روزانه 750 تن زباله به وسیله 220 دستگاه از مناطق مختلف شهر قم جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار کرد: هر روز 750 تن زباله به وسیله 220 دستگاه از مناطق مختلف شهر جمع آوری و این زباله‌ها در نهایت در سایت البرز در جاده کوه سفید در 13 کیلومتری شهر قم دفن می‌شود.

وی افزود: هزینه نظافت شهر قم و جمع آوری زباله این شهر سالیانه 65 میلیارد تومان است، در صورت کاهش تولید زباله در شهر قم می‌توانیم که پروژه‌های عمرانی بیشتری را در این شهر احداث کنیم، بی توجهی به بحث محیط زیست، زندگی نسل آینده را تهدید می‌کند.


میرابراهیمی افزود: تفکیک زباله در مبدا موجب کاهش هزینه‌های نظافت و جمع‌آوری زباله در شهر می‌شود، با جداسازی زباله‌ها و پسماند زباله‌ها می‌توانیم سرمایه‌های خودمان را حفظ و آسیب کمتری را به محیط زیست وارد کنیم.


 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تعداد نیروهای فعال در عرصه نظافت شهر قم، اظهار کرد: هر روز 1200 نفر برای نظافت این شهر تلاش می‌کنند که 70 درصد از آن‌ها فعالیتشان در شب است، گسترش بحث تفکیک زباله در مبدا موجب کاهش هزینه‌های مربوط به نظافت شهری در قم خواهد شد.


وی ادامه داد: باید به کودکان و دانش آموزان در مهدها و مدارس آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت عدم انداختن زباله‌ها در سطح معابر داده شود، اگر مردم نظافت معابر شهری را رعایت کنند، هزینه‌های شهرداری در این خصوص کاهش پیدا می‌کند.


میرابراهیمی افزود: باید به شهرمان همچون منزل خودمان نگاه کنیم و زباله‌ها را به جای رها کردن در سطح شهر، در داخل سطل‌ها قرار بدهیم، به دنبال استفاده از ظرفیت مربیان مهدهای استان قم برای فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا و رعایت نظافت شهر هستیم.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه اجرای مدیریت پسماند یک اقدام ضروری است تصریح کرد: باید همان گونه که زباله‌های تر را در سطح شهر جمع آوری می‌کنیم، به دنبال جمع آوری زباله‌های خشک و اقدامات تشویقی در این خصوص باشیم، برای اصلاح رفتار در شهر باید به سراغ کودکان برویم و فرهنگ سازی برای آن‌ها نتیجه بخش است.


 ویدر پایان خاطرنشان کرد: هر اقدامی در سطح شهر با همکاری شهروندان بهتر اجرا خواهد شد، حتی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در صورت آگاه کردن شهروندان، آن‌ها در اجرای پروژه‌ها مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

جمع آوری روزانه 750 تن زباله در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار