مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان:

حادثه آتش سوزی در اردکان عمدی اعلام شد

رئیس اداره محیط زیست اردکان گفت: هیچ سایت و مکانی برای تخلیه زباله و پسماندها در این منطقه مشخص نشده است

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  موسوی مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان گفت: آتش سوزی روز دوشنبه عمدی بوده که بیشتر مواد تشکیل دهنده آن زباله های مسکونی و صنعتی است.

  موسوی گفت : عصر دیروز طی تماس های مکرر از سوی شهروندان به 125 مبنی بر آتش سوزی در نزدیکی شهرک صنعتی اردکان و همچنین محدوده مرزی اردکان و بفروئیه ماموران آتش نشانی راس ساعت 15:50با خودروهای سنگین این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : پس از اعزام ماموران آتش نشانی به دلیل نبود مسیر مناسب جهت ورود به منطقه، عملیات اطفاء کمی با تاخیر مواجه شد که با کمک ماشین آلات کارخانه شیشه مسیر آزاد سازی و ماموران آتش نشانی به اطفاء حریق پرداختند.

مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان با اشاره به اینکه محدوده حریق بسیار وسیع بوده اظهار داشت: متاسفانه این محدوده طبق شواهد مدت زیادی است که محل انباشت زباله های خانگی و صنعتی بوده است که با تلاش ماموران آتش نشانی و ارسال 10 سرویس خودروی سنگین و همچنین ارسال یک تانک آب ده چرخ از سوی شهرداری به منطقه توانستیم طی مدت 9 ساعت این حریق را اطفا کنیم.

 عزیزی رئیس اداره محیط زیست اردکان نیز در این باره افزود: صبح امروز به همراه نیروهای گشتی این اداره در منطقه آتش‌سوزی حضور یافته و متوجه شد که محل آتش زدن زباله‌ها قبلا از سوی کارشناسان این اداره، شناسایی و تذکر لازم نیز به انتقال‌دهندگان این زباله‌ها انجام گرفته بود.

وی با ابراز گلایه افزود : از عدم پیگیری مناسب از سوی دهیاری روستای ترک آباد از این سازمان می‌خواهد تا مشخص شدن علل جمع شدن و آتش گرفتن این زباله‌ها در این منطقه با محیط زیست همکاری کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: هیچ سایت و مکانی برای تخلیه زباله و پسماندها در این مکان مشخص نشده است اما سوال ما اینجا است چگونه این مسیر برای تخلیه زباله‌های این مناطق توسط دهیاری این روستا قابل دسترس بوده است .

 مرتضی عزیزی اظهار کرد: زباله‌های تخلیه شده در نزدیکی یکی از کارخانجات صنعتی اردکان مربوط به روستای ترک آباد اردکان است که متاسفانه با سهل‌انگاری پیمانکار طرف قرارداد دهیاری این روستا، باعث ایجاد این معضل بزرگ شده است.

وی با اشاره به این که قبلا نیز به این پیمانکار بابت انتقال زباله‌ها در این محل و عدم توجه به دفن زباله‌های این روستا در مکانی مناسب تذکر داده بودیم، بیان کرد: خوشبختانه آتش ایجاد شده در بین زباله‌ها به طور کامل ازسوی  دو مرکز آتش‌نشانی اردکان که از همان آغاز حریق در محل حضور یافته بودند پس از ساعات‌ها تلاش که تا ساعت 24 شب گذشته به طور کشید، مهار شده است .

مصطفی پوردهقان گفت: گزارش اولیه حادثه حاکی از بی مبالاتی و بی مسئولیتی برخی از واحدهای صنعتی در دفن زباله های اداری و کارگری مثل کاغذهای اداری باطله،دستکش و پوتین صنعتی و ضایعات فلزی در محل غیرقانونی گود زباله در انتهای روستای ترک آباد بود.

معاون فرمانداری اردکان افزود :آتش سوزی عصر گذشته و پس از بحرانی شدن وضع هوای شهر اردکان با اعلام نیاز سرپرست شهرداری ، کمیته بحران شهرستان در محل حادثه با حضور نیروی انتظامی، سرپرست شهرداری، آتش نشانی، دهیار ترک آباد ،حراست فرمانداری، محیط زیست ،بادستور و پیگیری مستقیم فرماندار محترم شهرستان در محل حادثه تشکیل جلسه داد.

وی اظهار داشت : بررسی ها در خصوص دلیل آتش سوزی ادامه دارد ولی گمان اولیه بواسطه اعلام شاهدان این است که چند نفر بدنبال ضایعات فلزی درون زباله ها مشاهده شده اند که احتمالا آتش سوزی توسط این افراد اتفاق افتاده است.

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: دستورات لازم جهت اعزام چند لودر ازوسی واحدهای صنعتی به محل جهت خاکریزی داده شد و نیروی انتظامی و محیط زیست نیز گزارش تخلف مربوطه را جهت پیگیری قانونی گزارش نمودند.

پوردهقان با بیان اینکه تقدیر و تشکر از همه زحمت کشان آتش نشانی که از لحظات اولیه حریق حضور و فعالیت چشمگیری باوجود مسیر نامناسب محل بعمل آوردند اظهار کرد: بواسطه دستور فرماندار اردکان برخورد لازم با خاطیان این عمل غیرانسانی و محیط زیستی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ ی

حادثه آتش سوزی در اردکان حاکی از بی مبالاتی برخی واحدهای صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار