رئیس دانشگاه تهران:

مرزبندی آموزشی در دانشگاه‌ها بی معنی است

نیلی گفت: در دانشگاه تهران نباید میان فرهنگ، آموزش و پژوهش مرزبندی وجود داشته باشد، همه این‌ موارد باید با یکدیگر همسو باشند.

در دانشگاه ها نباید مرزبندی آموزشی باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تکریم حجت‌الاسلام کلانتری و معارفه حجت‌الاسلام کرمی به عنوان مسئول سابق و جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران گفت: علم نقش توسعه محوری دارد و انسان است که از این علم بهره برداری می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران علاوه بر قدمت و توانمندی‌هایش فعالیت‌های ویژه‌ای را در جهت تعلیم و تربیت انجام می‌دهد. فضای ویژه دانشگاه تهران این شرایط را برای دانشجویان فراهم می‌کند که بتوانند علم آموزی موثری داشته باشند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: نباید میان فرهنگ، آموزش و پژوهش در دانشگاه مرزبندی قائل شویم همه این‌ فاکتورها باید درکنار یکدیگر باشند و کسی هم که در این دانشگاه تحصیل می‌کند باید در همه زمینه‌ها سرآمد باشد.

نیلی  با بیان اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران بخش عظیمی از بار فرهنگی را برعهده گرفته و بیشتر فعالیت‌های فرهنگی را اجرایی می‌کند، اضافه کرد: خوشبختانه ارتباط نزدیکی نیز میان مسئولان دانشگاه و نهاد رهبری در دانشگاه وجود دارد و به جای اینکه رقابت باشد سبقت در امر خیر وجود دارد و علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها رفاقت ویژه‌ای داریم. ما آن قدر کار زمین مانده داریم که پرداختن به حاشیه‌ها خیانت به کشور و مردم است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: تاسیس دانشکده معارف یکی از فعالیت‌های مهمی بود که در دوره حجت‌الاسلام کلانتری انجام شد و اکنون 10 درصد ورودی‌های کارشناسی ما حوزه معارف هستند. همچنین  دانشگاه تهران توانست اساتید خوبی را در این حوزه جذب کند.

انتهای پیام/

نباید آموزش در دانشگاه مرزبندی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار