مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد:

اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در بافق

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت :در سال گذشته خاموشی چاه های کشاورزی بافق بیش از 2میلیون متر مکعب صرفه جویی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد در این نشست با اشاره به دستور كار جلسه و اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های كشاورزی در بافق گفت:در سال گذشته خاموشی چاه های کشاورزی بافق بیش از 2میلیون متر مکعب صرفه جویی شد.

 جوادیان زاده افزود: طی یکسال اخیر در راستای اجرای این طرح 3هزار چاه کشاورزی در استان خاموش شدند و حدود 45میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در کل کشور برای نخستین بار است که انجام می شود تصریح کرد:خاموشی چاه های زمستانی تمامی دشت های استان از 20آذرماه آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه در شهرستان بافق این طرح در دو دوره اجرا می شود بیان کرد:دوره اول به مدت 20روز از 20اذرماه و دوره دوم از اواخر اسفندماه به مدت 15روز در این شهرستان اجرا می شود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد:در راستای اجرای این طرح برداشت های زمستانه به طورکامل قطع و طوری اقدام می شود که به کشاورزی خسارت و ضرر تحمیل نشود.

گفتنی است:در شهرستان بافق 219حلقه چاه کشاورزی فعال می باشد که از این تعداد 131حلقه مربوط به بخش کشاورزی است.

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق با حضور فرماندار ، مدير عامل آب منطقه ای استان یزد و جمعي از مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

حفاظت از منابع آب  چاه های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار