کارشناس کره‌ای: مداخله مسکو برای حل بحران شبه جزیره کره کافی نیست

یکی از مشاوران ارشد دولت کره جنوبی معتقد است مداخله مسکو برای حل بحران شبه جزیره کره کافی نیست و باید ابتکاری جدید برای ایجاد و حفظ صلح در منطقه به کار گرفته شود.

کارشناس کره ای: مداخله مسکو برای حل بحران شبه جزیره کره کافی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یک مشاور ارشد سیاسی کره جنوبی مدعی شد به رغم تلاش‌های روسیه در  ارائه راهکاری برای حل بحران شبه جزیره کره، دولت پیونگ یانگ همچنان تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

«مون جونگ این»، یکی از مشاوران ارشد مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت: به رغم درخواست‌های کرملین از دولت کره شمالی، مبنی بر قرار گرفتن پشت خط قرمز و حفظ آرامش، مقامات پیونگ یانگ همچنان موضع تهاجمی خود علیه همسایگانش را ادامه می‌دهند. مداخله مسکو برای حل بحران و کاهش رعب جهانی از اقدامات پیونگ یانگ کافی نیست. بلکه باید ابتکاری جدید برای ایجاد و حفظ صلح در شبه جزیره کره به کار گرفته شود.

او ادامه داد: کره شمالی به این موضوع واقف است که گزینه جنگ همیشه روی میز است؛ بنابراین بدون شک، ارائه گزینه نظامی برای تغییر رفتار پیونگ یانگ راه حل صحیحی نیست.

این کارشناس سیاسی معتقد است پیشنهاد‌های «انعطاف پذیر» روسیه به کیم جونگ اون در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک پیونگ چانگ در فوریه ۲۰۱۸ ممکن است آرامش را تا حدودی به منطقه باز گرداند. او گفت: به عقیده من این پیشنهاد بسیار واقع بینانه و انعطاف پذیر است و با توجه به نزدیک شدن بازی‌های المپیک می‌تواند از رفتار‌های تند و تیز پیونگ یانگ بکاهد.

مسکو پیش از این  پیشنهاد داد برای حل بحران در شبه جزیره کره، دولت سئول به رزمایش مشترک نظامی با واشنگتن پایان دهد و مذاکرات مستقیم بین آمریکا و کره شمالی از سر گرفته شود.

ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه  در سفر به کره شمالی گفته بود مطلقا هیچ جایگزینی برای مذاکره وجود ندارد. برای آغاز مذاکرات باید رزمایش مشترک نظامی متوقف شود و همه با قرار گرفتن پشت خط قرمز، بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ، لفاظی‌ها و تهدید‌های دونالد ترامپ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. ترامپ پیش‌تر اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره‌ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

انتهای پیام/

اظهارنظر مشاور ارشد سیاسی کره جنوبی درباره نقش روسیه در حل بحران شبه جزیره کره 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
از کجا معلوم که شیطان بزرگ عهدشکن فریبکار خودومتحدانش به درک واصل ونابود نشوند ؟ خداراچه دیدی شاید ورق برگشت وخانه شیطان ویران وخراب شد واوارگی به خانه شیطان هم ورود پیداکرد ....خداوند انقدر توانا وکریم ومقتدر وریوف ومهربان است خالق من انقدر غفار و بخشنده است که حتی به کافر مظلوم هم رحم میکند واجازه زمین خوردن نمیدهد ودربرابر شیاطین اورا یاری میکند واین کفرراازسرجهل ونادانی میپندارد اوست که از حق خودمیگذرد
آخرین اخبار