معاون وزیر آموزش و پرورش

پیروی از ولایت مهمترین پیام شهدا است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: روح متصل به ولایت در شهدای دوران دفاع مقدس موج می زد و پیروی از ولایت مهمترین پیام شهدای دوران دفاع مقدس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی فیض امروز در یادواره ملی شهیده زینب کمایی افزود: حتی برخی از رزمندگان با بیماری های امام ( ره ) بیمار می شدند و رنج ایشان را درک می کردند.

وی تصریح کرد: مفهوم ولایت که در شیعه وجود دارد در هیچ مکتب دیگری معادل آن وجود ندارد.
فیض با بیان اینکه مفهوم ولایت با مفهوم رهبری و فرماندهی متفاوت است اظهارکرد: رهبری تنها هدایت سیاسی و اجتماعی جامعه است اما ولایت نوعی اتصال معنوی بین رهرو و ولی است.
وی خاطر نشان کرد: ولی فقیه تنها فرمان نمی دهد بلکه علاوه براین نوعی اتصال روحی بین او و پیروانش وجود دارد که در رزمندگان اسلام مشهود بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خواندن زندگینامه و وصیتنامه این شهیده بزرگوار، انسان را مبهوت می کند که چگونه یک دختر نوجوان، راه 40 ساله ای را طی کرده که بسیاری از علمای و عرفا تاکنون نتوانسته اند این راه را طی کنند.

وی ادامه داد: وصایای شهدا و مطالعه زندگینامه آنها نشان می دهد که روح آنها به حق متصل بوده است.
فیض با اشاره به خاطره ای از شهیده کمایی به نقل از مادر این شهیده گفت: این شهیده بعد از نماز شب برای امام خمینی (ره) دعا می کرده و از خدا سهم طول عمر ایشان و شاخص در ایشان را درخواست می کرده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کس خود را در حال و هوای این رزمندگان قرار دهد می تواند به این اتصال که در اصل اتصال به ذات خداوند است، قرار دهد و از این کمالات روحانی برخوردار شود.

وی اضافه کرد: کافی است در همین گلستان شهدا با شهدا پیمان ببندیم و با تغییر زندگی خود، مرگ و آخرت خود را تغییر دهیم.
فیض با بیان اینکه سبک زندگی را باید تغییر داد، اظهار کرد: توجه به نماز به ویژه نماز اول وقت، احسان به والدین، رعایت حجاب و عفاف از جمله مواردی است که مطابق با سیره و سبک زندگی شهدا است.

همچنین خواهر شهید کمایی نیز در این مراسم گفت: شهیده زینب کمایی برنامه محاسبه اعمال داشت و بر انجام واجبات و ترک محرمات تاکید داشت.

مینا کمایی با اشاره به حضور خود در جبهه، افزود: وقتی از جبهه باز می گشتم زینب به دقت از لحظات شهادت رزمندگان می پرسید و آنها را ثبت می کرد‌.
در این مراسم از کتاب 'مشق آخر' و کتاب صوتی 'راز درخت کاج' رونمایی شد.

همچنین از تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم، شهدای زن دوران انقلاب اسلامی و بمباران عراق تجلیل شد.
شهیده زینب کمایی در اول فروردین سال 61 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/م 

برگزاری یادواره ملی شهیده زینب کمایی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.