برگزاری مانور سراسری زلزله در فارس + تصاویر

مانور آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله و حوادث ناشی از آن در فارس برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: مانور آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله و حوادث ناشی از آن، با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اداره کل هلال احمراستان، مدیریت بحران، نیروی انتظامی و اورژانس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مانور که با هدف افزایش سطح آگاهی، اطلاع رسانی، ارتقای فرهنگ ایمنی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی و کاهش تلفات ناشی از زلزله و ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان در زمان حادثه برگزار شد، ابتدا کلاس آموزشی برای همه دانش آموزان برگزار و در آن مواردی از جمله نحوه پناه گیری در زلزله، شناسایی مکان‌های ایمن، چگونگی مقابله با آتش و خاموش کردن آن و نحوه حمل مصدوم بیان شد.

فرخ زاده تصریح کرد: در ادامه این مانور، آتش نشانان به کمک دانش آموزان اقدام به خاموش کردن آتش کرده و تیم امداد و نجات نیز آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه پناه گیری صحیح، خروج اضطراری و اطفاء حریق احتمالی به دانش آموزان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: منظور از برگزاری مانور زلزله، آموزش دانش آموزان به عنوان عناصر تاثیرگذار در خانواده‌ها با هدف کسب مهارت لازم برای ارتقای آموزش و افزایش میزان آگاهی در زمان وقوع حوادث است.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در بیش از ۵۹ منطقه استان فارس آمادگی مدارس برای مدیریت بحران ناشی از وقوع زلزله ارزیابی شد.

فیاض پور، محله محوری را رویکرد اصلی این اداره کل اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام شده تا در هر محله یک نقطه ایمن مشخص شود تا مردم با رجوع به آن منطقه از مراقبت ها‌ی لازم پس از وقوع زلزله بهره‌مند شوند ازین رو در مدارس هم برخی نقاط به عنوان محل ایمن مشخص شده است.

وی افزود: در این مانور آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده شده است تا در صورت وقوع زلزله شاهد کمترین آسیب دیدگی باشیم و علاوه بر آن دانش آموزان در قامت یک امدادگر نیز بتوانند در خانه‌های خود آموزش‌های لازم را به سایر افراد خانواده منتقل کنند.

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

برگزاری مانور سراسری زلزله در شیراز

انتهای پیام/ن

برگزاری مانور زلزله در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.