نیاز به 500 روانشناس در مناطق زلزله زده

مسئول مداخلات روانی و اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نیاز به 500 روانشناس در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضامراد حقیقیان  مسئول مداخلات روانی و اجتماعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با آغاز کار این کمیته 16 کارشناس سلامت روان جهت بررسی و ارزیابی آسیب‌های روانی منطقه و انجام غربالگری و مداخلات روانی و اجتماعی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی از برپایی چادر «مداخلات حمایت روانی در زلزله» در بیمارستان "شهدای" سرپل‌ذهاب خبر داد و بیان کرد: در این مرکز خدمات روانشناسی به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود و روانشناسان استان و سایر استان‌های دیگر در این مرکز مستقر هستند.

حقیقیان گفت: تاکنون در این مرکز به بیش از سه هزار نفر از زلزله‌زدگان خدمات روانشناسی ارائه شده است مداخلات روانشناسی طولانی مدت و شش ماهه تا یک ساله است و طی این مدت روانشناسان در منطقه مستقر خواهند بود.

وی گفت:دوره‌های روانشناسی ما 15 روزه است که در هر دوره به 50 تا 60 روانشناس نیاز است و با اتمام دوره شیفت روانشناسان در منطقه تغییر می‌کند و روانشناسان دیگر جایگزین می‌شوند که به این شکل در مجموع به 500 روانشناس در مناطق زلزله زده نیاز داریم.

انتهای پیام/ز

نیاز به حضور500روانشناس

 

وی افزود: در مابقی شهرستان‌ها نیز تنها افراد در مناطقی از شهرستان که دچار آسیب شده‌اند غربالگری می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.